Virus SW121 - samolot do szkolenia UPRT

Virus SW121 - samolot do szkolenia UPRT

Od 20 Grudnia 2019 każdy starający się o licencję zawodową CPL(A), uprawnienia instruktorskie FI(A), uprawnienie na samolot typu COMPLEX lub pierwsze uprawnienie na typ samolotu w załodze wieloosobowej - Type Rating, zgodnie z wymogami EASA musi posiadać szkolenie - UPRT (Upset Prevention and Recovery Training).

Szkolenie w zakresie zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznych (UPRT) to połączenie wiedzy teoretycznej i szkolenia w locie w celu zapewnienia wymaganych kompetencji, aby zarówno zapobiegać, jak i wychodzić z sytuacji, w których samolot przypadkowo wejdzie nietypowy i niepożądany stan lotu.

Zgodnie z FCL.745.A, szkolenie UPRT obejmuje m.in. naukę z technik wyprowadzania ze spirali nurkujących, zdarzeń związanych z przeciągnięciem oraz korkociągów

Samolot Pipistrel Virus SW121, certyfikowany przez EASA w kat. CS-LSA może być z powodzeniem wykorzystywany do szkolenia UPRT Basic i Advanced, w tym do wykonywania zamierzonych korkociągów w każdej konfiguracji.

Posiadanie samolotu Virus SW121 w ośrodku szkolenia daje możliwość szkolenia wstępnego, szkolenia podstawowego do uzyskania licencji oraz szkoleń UPRT za pomocą jednego samolotu. Co więcej, samolot SW121 nie musi być specjalnie przygotowywany do szkolenia UPRT, więc twoi instruktorzy mogą latać na szkolenie UPRT, wykorzystując samolot chwilę wcześniej do lotów po kręgu, czy trasie, maksymalizując w ten sposób wykorzystanie zasobów i eliminując potrzebę wykorzystania samolotów akrobacyjnych, które mają znacznie wyższe koszty operacyjne.

Każdy z samolotów Virus SW121 może być wykorzystywany do szkoleń UPRT Advanced, ponieważ dopuszczenie do zamierzonych korkociągów jest w zakresie standardowej konfiguracji zatwierdzonej przez EASA. Wyposażenie samolotu obejmuje awionikę Garmin G3X z autopilotem i radiostacją NAV/COM, przestawne śmigło stałoobrotowe oraz spadochronowy system ratunkowy. Lata z prędkością 2 NM na minutę, może wznosić się w tempie 1000 fpm i posiada zasięg ponad 1000 km. Posiada również dopuszczenie do lotów VFR noc.

W Polsce dla samolotu Virus SW121 zapewnione jest serwisowanie wraz z dostępem do części zamiennych oraz organizacje CAMO.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu omawiającego wyprowadzanie z korkociągu

15 kwi 2020
Aktualności