Sinus i Virus 912 w jednym samolocie!

 

Problem wyboru między samolotem ultralekkim Sinus, a Virus 912 został zakończony!

Wprowadzone przez Pipistrel rozwiązanie FLEX umożliwia zamówienie samolotu Sinus ze zdejmowanymi końcówkami skrzydeł, z możliwością konwersji skrzydła Sinus'a na skrzydło z Virus'a 912. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupując jeden samolot, właściciel ma możliwość zmiany charakterystyki samolotu (SINUS->VIRUS lub VIRUS->SINUS), za pomocą zmiany końcówek skrzydeł.
Producent podaje, że zmiana końcówek jednej osobie powinna zająć nie więcej niż 15 minut.

Dodatkowym atutem zdejmowanych końcówek skrzydeł jest ułatwienie czynności  związanych z hangarowaniem samolotu, dzięki zmniejszeniu rozpiętości samolotu.

Sinus jest samolotem ultralekkim o motoszybowcowych właściwościach (doskonałość 1:28) i 15m rozpiętości skrzydeł, natomiast Virus 912 jest samolotem o większej prędkości przelotowej (225 km/h), 12,5m rozpiętości skrzydeł i nastawionym bardziej na długodystansowe przeloty - nawet 2000km na jednych zbiornikach! Obydwa samoloty napędzane są 80 konnym silnikiem Rotax 912 UL i wyposażone są w przestawne w locie oraz ustawiane w chorągiewkę śmigło Pipistrel.

Ponadto Virus 912 i Sinus są samolotami ultralekkimi spełniającymi wymagania do lotów nocnych VFR.

10 cze 2013
Aktualności