Pierwsze VL3 z silnikiem Rotax 915iS (140KM) w Polsce

Pierwsze VL3 z silnikiem Rotax 915iS (140KM) w Polsce

Jest i on, prawdopodobnie najszybszy samolot UL latający w Polsce - powitacje pierwsze VL3 z silnikiem 915iS

Latać ponad 300km/h, wznosić się z prędkością 2000 fpm i pokonywać dystansy nawet 2000km?
Tak, to teraz możliwe, dzięki samolotowi VL3 wyposażonego w silnik Rotax 915iS (140KM) i stałoobrotowe śmigło Woodcomp.

Samolot UL o znakach SP-SPZB posiada maksymalną masę startową (MTOW) 600kg, a na jego pokładzie znajdziemy radiostację z VOR/ILS, transponder Mode-S z ADS-B Out, system antykolizyjny AT-1, 10" glass-cockpit Garmin G3X Touch oraz autopilota i spadochronowy system ratunkowy. Takie wyposażenie pozwoli właścicielowi na długodystansowe, szybkie i komfortowe latanie. Warto wspomnieć, że samolot może mieć również zabudowaną instalację tlenową.

Osiągi samolotu pozwalają na podróżowanie z prędkościami 330km/h (TAS) @FL90 i 370km/h (TAS) @FL180.

Chcesz wiedzieć więcej nt. samolotu i zapoznać się z opinią na jego temat?
Zapraszamy do lektury artykułu opublikowanego we wrześniowym wydaniu Przeglądu Lotniczego!

Kolejne takie samoloty pojawią się w naszej przestrzeni powietrznej już w przyszłym roku :)

Życzymy szybkich i wysokich lotów :)

10 paź 2020
Aktualności