Witamy SP-SRRM, Sinusa z FLEXem

Sinus w wersji FLEX z wymiennymi końcówkami skrzydeł jest prawdopodobnie jedynym samolotem ultralekkim na rynku łączącym cechy szybowca i szybkiego przelotowca. W wersji z długimi końcówkami skrzydeł posiada rozpiętość 15m oraz charakterystykę motoszybowca o doskonałości wynoszącej 1:28. Z kolei krótkie końcówki skrzydeł zmniejszające rozpiętość do 12,5m dają możliwość latania na przelotach z prędkością 225km/h.

Kolejny, już czwarty, Sinus (SP-SRRM) z Flexem zaczął w tym tygodniu pojawiać się na polskim niebie.

Ten wyjątkowy samolot wyposażony jest w oszczędny silnik Rotax 912UL o mocy 80KM oraz przestawialne w locie i chorągiewkujące śmigło Pipistrel Vario. 100 litrowe zbiorniki sprawiają, że problem tankowania po trasie będzie występować niezmiernie rzadko. SP-SRRM na pokładzie posiada m.in. dotykowy glass-cockpit Dynon SkyView z możliwością synchronizacji z urządzeniami mobilnymi (Android, iOS), system autopilota, transponder Mode-S i spadochronowy system ratunkowy Galaxy GRS.

Pipistrel Sinus FLEX     SP-SRRM - tablica przyrządów

Jak większość nowych samolotów Pipistrel, tak i ten egzemplarz dopuszczony jest do lotów VFR zarówno w warunkach dziennych (day VFR), jak i nocnych (night VFR)

Nowemu właścicielowi życzymy mnóstwa radości z latania tym pięknym samolotem.

16 wrz 2016

Aktualności