+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

194 samoloty Pipistrel dla indyjskiej armii

Pipistrel został wybrany jako dostawca 194 samolotów dla Indyjskich Sił Powietrznych (IAF), Marynarki Wojennej (IN) i Narodowego Korpusu Kadetów (NCC).

Słoweński producent z ponad 25 letnim doświadczeniem w projektowaniu i produkcji statków powietrznych dostarczy Indyjskim Siłom Powietrznym (BVS), Marynarce Wojennej (BNS) i Narodowemu Korpusowi Kadetów (NCC), samolot Virus SW80 Garud. Samolot został wybrany w postępowaniu ogłoszonym przez Indyjski Resort Obrony w Kwietniu 2011 roku, w ramach którego sprawdzono osiągi 11 samolotów w różnorodnych warunkach klimatycznych i zadecydowano, że najlepiej stawiane wymagania spełnia właśnie Virus SW 80 Garud (Nazwa Garud nawiązuje do jednego z bóstw w hinduizmie i buddyzmie tybetańskim).

Posiadając ponad 25 letnie doświadczenie, Pipistrel jest idealnym partnerem dla IAF, IN i NCC. Nasz Garud został zaprojektowany tak, by pod każdym względem spełniał wymagania techniczne postawione przez Zamawiającego. Garud jest owocem zaawansowanego projektu, zbudowanym z nowoczesnych kompozytów i posiadającym cyfrową awionikę. Jestem dumny, że nasz produkt został wybrany spośród wielu innych znanych zagranicznych konstrukcji lotniczych. To bez wątpienia największy kontrakt w historii naszej firmy. Każdego miesiąca będziemy produkować do 7 samolotów wyłącznie na potrzeby Indyjskiej Armii. Oznacza to, że połowa 2,5 letniej produkcji właśnie została sprzedana - powiedział Ivo Boscarol, właściciel Pipistrel'a.

Garud jest napędzany 80 konnym certyfikowanym silnikiem Rotax, pozwalającym osiągnąć prędkość ponad 220km/h i pułap 6000m, a pełny zbiornik paliwa pozwala na ponad 3 godzinny lot. W związku z wymaganiami bezpieczeństwa, samoloty zostaną również wyposażone w spadochronowe systemy ratunkowe.

Pipistrel rozpocznie dostawy do ponad 100 miejsc w Indiach w ciągu najbliższych 8 miesięcy. Wszystkie 194 samoloty zostaną dostarczone w czasie 30 miesięcy. Dodatkowo kontrakt zobowiązuje Pipistrel'a do zapewnienia opcji dostawy kolejnych 100 samolotów po 3 roku realizacji kontraktu.

W ramach umowy Pipistrel zapewni również zapasowe silniki i zestawy części zamiennych, wyposażenie i specjalistyczne narzędzia do obsług oraz 10 letnie wsparcie techniczne dla samolotów. Dodatkowo słoweński producent przeszkoli instruktorów oraz personel techniczny. Pipistrel na mocy kontraktu nie jest zobowiązany do zawierania umów offsetowych, a samoloty będą produkowane na terenie Słowenii oraz w nowopowstającej fabryce we Włoszech.

Słoweńska firma Pipistrel wyprodukowała ponad 1300 różnego rodzaju statków powietrznych, które latają w ponad 80 krajach na wszystkich kontynentach. Firma zdobyła 3 nagrody w konkursach organizowanych przez NASA oraz posiada zatwierdzenie EASA organizacji projektowej (DOA 21J.524) i produkcyjnej (POA SI.21G.0002). Najpopularniejszymi modelami Pipistrel'a są samoloty Virus, Sinus, Taurus oraz Alpha Trainer. Aktualnie w Polsce lata prawie 40 samolotów firmy Pipistrel sprawiając, że należy ona do jednej z najpopularniejszych marek samolotów ultralekkich. Samoloty Pipistrel są wpisane na Listę Typów Zakwalifikowanych w ULC oraz posiadają dopuszczenie do lotów nocnych.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"