+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Certyfikowany Virus SW dopuszczony do korkociągów

Miło nam poinformować, że samolot Pipistrel Virus SW121 posiadający certyfikat EASA w kategorii CS-LSA (EASA.A.573) w Grudniu otrzymał od Agencji tzw. Major Change Approval, w ramach którego samolot został dopuszczony do zamierzonych korkociągów. Pełne próby korkociągowe oraz przygotowanie i zatwierdzenie dokumentacji przez EASA trwały prawie 8 miesięcy. Aktualnie jest to jedyny samolot na rynku w europejskiej kategorii CS-LSA, który posiada możliwość wykonywania zamierzonych korkociągów.

Virus SW121 - dopuszczenie do korkociągów

Pipistrel otrzymał certyfikat dla samolotu Virus SW121 w Kwietniu tego roku podczas targów lotniczych odbywających się w niemieckim Friedrichshafen. Jest pierwszym samolotem, który posiada pełny certyfikat EASA CS-LSA, a nie wariant Restricted (RTC). Na wyposażeniu samolotu znajduje się m.in. awionika Garmin G3X z autopilotem, certyfikowany silnik Rotax 912, hydrauliczne śmigło stałoobrotowe MT-Propeller oraz system ratunkowy. Samolot  dopuszczony jest  również do holowania szybowców.

Certyfikat EASA.A.573 daje samolotowi Virus SW121 możliwość wykorzystania przy szkoleniach lotniczych do uzyskania licencji samolotowych LAPL i PPL, do budowy nalotu potrzebnego do wyższych uprawnień oraz wykorzystania komercyjnego przy AOC i AWC.

Aktualnie fabryka prowadzi prace w kierunku rozszerzenia Certyfikatu Typu również o loty nocne VFR.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"