+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

I Ogólnopolski Zlot Pipistrel

W ubiegły weekend, 8 sierpnia 2015 na lotnisku w Bielsku-Białej (EPBA) odbył się I Ogólnopolski Zlot samolotów Pipistrel. Załóg, które przyleciały z odległych zakątków naszego kraju nie zniechęciła fala ponad 30 stopniowych upałów, dzięki czemu w ostatnią sobotę na lotnisku w Bielsku można było podziwiać aż 10 samolotów słoweńskiej marki. Wśród nich znalazły się Virusy 912, Virusy SW, Alpha Trainer oraz wyjątkowy Sinus, który był pierwszym sprowadzonym do Polski Pipistrelem.

W bezpośrednim sąsiedztwie gór, przy grillu uczestnicy zlotu mieli możliwość wzajemnego poznania się i wymiany poglądów na temat użytkowania swoich samolotów. Każdego roku w kraju pojawiają się nowi użytkownicy samolotów Pipistrel i już wkrótce liczba samolotów tego typu będzie wynosić 40 egzemplarzy, stając się jedną z najpopularniejszych marek samolotów ultralekkich w Polsce.

                                           I Zlot Pipistrel

Korzystając z pięknej letniej pogody i niemalże bezwietrznych warunków został wśród uczestników przeprowadzony konkurs na celność lądowania. Wyniki konkursu były bardzo imponujące, pomimo faktu, że  żaden z uczestników na co dzień nie startuje w tego typu rywalizacji. Każda startująca w konkursie załoga była w stanie przyziemić samolot w odległości nie większej niż 10m od wyznaczonej linii lądowania. Takie wyniki były  możliwe dzięki umiejętnemu wykorzystaniu zamontowanych w samolotach hamulców aerodynamicznych.

Pipistrel Virus 912 SP-SZBK    Pipistrel Virus 912 SP-SEAS    Virus SW

Po zakończonym konkursie lądowania nadeszła pora na hangarowanie samolotów. Było to nie lada wyzwanie, któremu na szczęście udało się z sukcesem sprostać. Kilkanaście par oczu bacznie obserwujących końcówki skrzydeł, kilkanaście par rąk i sprzęt po kilkunastu minutach zmieścił się w hangarze.

                                           Uczestnicy zlotu Pipistrel

To jeszcze nie był koniec atrakcji przewidziany przez organizatorów na ten dzień.. Po zahangarowaniu samolotów uczestnicy zlotu zostali przewiezieni do położonego u podnóży Szyndzielni i Dębowca hotelu, gdzie zaplanowana była specjalna prelekcja. Każdy z uczestników otrzymał dawkę informacji dotyczących codziennej eksploatacji samolotów w tym dostępu do aktualnej dokumentacji technicznej. Przekazane zostały również wskazówki w jaki sposób korzystać z katalogów części zamiennych i jak je zamawiać. W tej części programu uczestniczyli także współpracujący z nami mechanicy dzielący się swoją wiedzą techniczną zdobytą na szkoleniach w fabryce na Słowenii- piloci mieli możliwość zadawania im pytań dotyczących m.in napraw i serwisu. Po zakończonej części technicznej, podjęto tematykę związaną z nowościami produktowymi w firmie Pipistrel i Skydream, dotychczasowymi osiągnięciami oraz planami rozwoju na najbliższe lata.  Zwieńczeniem prelekcji był krótki konkurs z wiedzy o samolotach oraz znajomości ich Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej. Na koniec nastąpiła chyba najprzyjemniejsza część, czyli rozdanie nagród w konkursie na celność lądowania (I miejsce 20cm od linii lądowania) oraz w konkursie z wiedzy nt. samolotów. Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

Nagrody   Zwycięzcy w konkursie na celność lądowania    Zwycięzcy w konkursie wiedzy o samolotach

Aktywny dzień zlotu zakończyła uroczysta kolacja, podczas której uczestnicy mieli okazję poznać się bliżej. Wieczór wypełniły liczne historie lotnicze, których nasi uczestnicy wydawali się znać bez liku!

Wszystkim osobom, które włączyły się z organizację zlotu, w tym wszystkim uczestnikom, chciałem serdecznie podziękować!
Już planujemy imprezę w 2016r, a więc do zobaczenia za rok!
Krzysztof Będkowski

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"