+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

FAQ

Jakie uprawnienia są potrzebne, żeby móc latać samolotem Pipistrel?

Żeby móc latać samolotem ultralekkim Pipistrel niezbędne jest uzyskanie świadectwa kwalifikacji UACP z uprawnieniem do pilotowania samolotu ultralekkiego lądowego UAP(L). Szkolenie do uzyskania tego uprawnienia obejmuje zajęcia teoretyczne (mogą być prowadzone w formie e-learningu) oraz 28h zajęć praktycznych (lotów). Samolotem ultralekkim Pipistrel można również latać posiadając licencję LAPL(A), PPL(A), CPL(A) lub ATPL z uprawnieniem SEP(L) lub czeskie uprawnienie Pilotni Prukaz wydane przez LAA.

Wyjątek stanowi czteroosobowy samolot Pipistrel Panthera, do którego pilotowania wymagana jest min. licencja pilota turystycznego LAPL(A), PPL (A) lub wyższa

Ile kosztuje zdobycie uprawnień i ile czasu to zajmuje?

W zależności od ośrodka wyszkolenia ceny szkolenia do uzyskania świadectwa kwalifikacji UACP kształtują się w zakresie 13-15 tys. zł. W zależności od typu samolotu, na którym prowadzone jest szkolenie oraz formy części teoretycznej ceny mogą być różne.

Kiedy można latać samolotem ultralekkim?

Samolotem ultralekkim ze świadectwem kwalifikacji można latać pół godziny przed wschodem słońca i pół godziny po zachodzie słońca. Samolot ultralekki może zostać również dopuszczony do lotów nocnych VFR, pod warunkiem posiadania specjalnego wyposażenia. Samoloty Pipistrel mogą zostać dopuszczone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego do lotów nocnych.

Na jakim paliwie latają samoloty Pipistrel?

Samoloty ultralekkie Pipistrel wyposażone są w silniki ROTAX 912. Producent zaleca używanie paliwa samochodowego bezołowiowego PB95 lub PB98, które jest zdecydowanie tańsze i bardziej dostępne niż paliwo lotnicze AVGAS. Paliwo lotnicze AVGAS również dopuszczone jest do stosowania.

Co ile trzeba wykonywać przeglądy serwisowe i gdzie je można wykonać?

Co ile trzeba wykonywać przeglądy serwisowe i gdzie można je wykonać? Nowy samolot wymaga pierwszego przeglądu po 25h. Następne przeglądy wykonywane są odpowiednio po 100h, 200h, 300h itd. Interwał obsług serwisowych wynosi 100h lub rok, w zależności co następuje wcześniej. Przegląd samolotu można wykonać w Bielsku‑Białej (EPBA).

Czy mogę latać po całej Unii Europejskiej?

Oczywiście, że tak. Uprawnienia wydane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego są uznawane na terenie całej Unii Europejskiej. To samo dotyczy samolotu zarejestrowanego w Polsce

Jakie wyposażenie dodatkowe może zostać zamontowane do samolotu?

Lista wyposażenia dodatkowego, które może zostać zamontowane ujęte jest w arkuszu cennika danego samolotu. Obejmuje ono m.in. radiostacje, transpondery, glass-cockpity, autopilota itp. Jeśli dana pozycja wyposażenia nie widnieje na liście opcji, prosimy o kontakt celem weryfikacji możliwości zabudowy danego wyposażenia i kosztów z tym związanych.

Ile jest w Polsce miejsc, gdzie można wylądować samolotem ultralekkim?

Jest ich ponad 500, poniżej zamieszczamy mapkę lądowisk w Polsce:

Pełna mapa lądowisk wraz ze szczegółami dostępna jest pod adresem www.lotniska.dlapilota.pl

Ponadto posiadając przydomową działkę o długości ok. 400m można zgodnie z prawem użytkować (starty i lądowania) samolot ultralekki.

Mam swoją dużą działkę. Czy mogę na niej lądować?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami samolotem ultralekkim można lądować na zgłoszonych lotniskach, lądowiskach oraz na nieruchomościach własnych lub za zgodą właściciela takiej nieruchomości. Co to znaczy w praktyce? Oznacza to, że samolotem ultralekkim można lądować na swojej działce, lub sąsiada (za jego zgodą). Ponadto operowanie z takiej nieruchomości gruntowej i nie wymaga to żadnego zgłoszenia ani w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, ani w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, przez co nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami.

Podstawa prawna: art.93a ust.1 i art.33 ust.2 znowelizowanej ustawy Prawo Lotnicze oraz Załącznik nr II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002/WE z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

W jaki sposób można kupić samolot Pipistrel?

Istnieje wiele możliwości zakupu. Samolot może zostać zakupiony bezpośrednio przez klienta lub za pośrednictwem instytucji finansującej w formie leasingu. W tym zakresie współpracujemy z kilkoma towarzystwami, które mogą przygotować niezobowiązujące oferty finansowania. Koszty związane z zakupem samolotu stanowią koszt w prowadzeniu działalności gospodarczej, dodatkowo od samolotu można odliczyć cały podatek VAT.

Jaki jest czas oczekiwania na nowy samolot?

W związku z tym, że każdy samolot Pipistrel produkowany jest wg indywidualnego zamówienia klienta, fabryka nie posiada stanów magazynowych. Okres oczekiwania na nowy samolot wynosi ok. 4 miesiące. Prosimy o kontakt w celu sprawdzenia aktualnych terminów dostaw w fabryce.

Czy mogę kupić samolot na firmę?

Oczywiście, że tak. Średnio co drugi samolot w Polsce zarejestrowany jest właśnie na firmę. Pod względem podatkowym, od samolotu i paliwa do samolotu można odliczyć pełny podatek VAT. Samoloty ze względu na optymalizację struktury kosztowej najczęściej finansowane są w formie leasingu operacyjnego.

Czy od samolotu ultralekkiego można odliczyć podatek VAT?

Tak, przy zakupie samolotu ultralekkiego do prowadzenia działalności gospodarczej można odliczyć podatek VAT w całości. Pełne odliczenie podatku VAT dotyczy również paliwa do samolotu ultralekkiego.

Czy przy zakupie samolotu mogę liczyć na pomoc przy jego rejestracji?

Z naszej strony zapewniamy pełną pomoc, niezbędną przy rejestracji nowego samolotu. Klient pokrywa wyłącznie koszty opłat urzędowych, natomiast my reprezentujemy jego interesy przed krajowym nadzorem lotniczym. Klient przy odbiorze samolotu otrzymuje dokumenty, które od razu pozwalają na jego użytkowanie (pozwolenia radiowe, świadectwo ewidencji, pozwolenie na wykonywanie lotów). Samolot przy odbiorze jest w stanie gotowym do lotu - pod względem prawnym i technicznym.

Czy przy zakupie zapewniane jest przeszkolenie na typ?

Oczywiście, że tak. Zawsze zapewniamy nowemu właścicielowi przeszkolenie na typ, tak by jako pilot czuł się w samolocie komfortowo i bezpiecznie.

Chcę kupić samolot ultralekki 4 lub 6 osobowy. Czy macie taki w ofercie?

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. (Dz.U. poz. 440) samoloty ultralekkie mogą posiadać nie więcej niż dwa miejsca. Z tego powodu nie ma samolotów ultralekkich 4 lub 6 osobowych.

Jakie są roczne koszty ubezpieczenia samolotu?

Obowiązkowym ubezpieczeniem samolotu jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej OC. Aktualnie roczny koszt ubezpieczenia OC wynosi ok. 1500zł. W przypadku chęci posiadania ubezpieczenia AeroCasco, należy liczyć się z rocznym kosztem ok. 2-4% wartości samolotu. Warto wspomnieć, że samolot nie musi posiadać ciągłości ubezpieczenia, także można wykupić je jedynie na sezon lotniczy, czyli np. na okres od Marca do Października. Przykładową symulację kalkulacji składki ubezpieczeniowej można wykonać na stronie: www.aeropolisa.pl

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"