O firmie

Firma SKYDREAM zrodziła się z miłości do latania. Grupa ludzi, kochających spędzać długie godziny za sterami samolotów postanowiła uczynić ze swojego hobby cos więcej. Połączono pasję, energię, pomysłowość i technologię tworząc firmę pomagającą spełnić sny o lataniu, podbijaniu przestrzeni powietrznej i zdobywaniu nieznanego. W 2012 roku rozpoczęliśmy współpracę z firmą Pipistrel - lidera wśród producentów samolotów ultralekkich. W 2015 uzupełniliśmy naszą ofertę o kolejny samolot, model VL-3 produkcji firmy JMB Aircraft.

 

 

SKYDREAM proponuje swoim klientom wszystko co najlepsze w sferze latania. Najlepszą awionikę, najpiękniejszy design, najlepsze osiągi i niezawodność w kwestii bezpieczeństwa wszystkich oferowanych produktów.Nasza firma stale się rozwija. Szukamy nowych, innowacyjnych rozwiązań łącząc je z wiedzą i doświadczeniem firm, z którymi współpracujemy.Z okien naszego biura widać płytę lotniska, a na niej Cessny, Pipera, Bociany i Puchacze zaraz obok Virusa i Alpha Trainera – historię zderzającą się z przyszłością, której częścią mamy nadzieję zostać.Firma SKYDREAM jest wyłącznym dystrybutorem marki Pipistrel w Polsce.  

Pipistrel - krótkie wprowadzenie i historia

Pipistrel istnieje na rynku już od ponad 20 lat. Firma została założona przez Ivo Boscarola w 1987 roku i była pierwszym producentem samolotów prywatnych w byłej Jugosławii. W tamtym czasie były to jedyne samoloty dostępne dla szerszej publiczności - wcześniej latanie było głównie domeną armii.

Dlaczego "Pipistrel"?

W byłej Jugosławii latanie cywilne było nielegalne. Lotniska, które były używane należały do wojska, więc piloci lotni, jeżeli chcieli latać, musieli to robić w tajemnicy. Zmuszeni byli czekać, aż wojskowi piloci po zakończeniu dnia, zamkną hangar i opuszczą lotnisko, a następnie latali godzinę lub dwie przed zapadnięciem zmroku. Lotnie latające tak późnym wieczorem, używające świateł oraz posiadające trójkątne skrzydła przypominały miejscowym nietoperze - "Pipistrel" z łac. „nietoperz”.

Pipistrel - pierwszy samolot

Wszystko zaczęło się od produkcji motolotni. Do 1995 roku wyprodukowano ich około 500. To był pierwszy duży sukces, ponad 20 lat temu. Przez prawie 10 lat produkowano tylko motolotnie, ale to nie mogło trwać wiecznie. Aby odnieść sukces na rynku, trzeba zaoferować klientom coś nowego. Pipistrel chciał przy okazji stworzyć coś innego, lepszego i bardziej zaawansowanego. 

Efektem prac był Sinus - pierwszy na świecie 2-osobowy motoszybowiec, mieszczący się w klasie ultralekkiej. To była rewolucja - pierwszy seryjnie budowany UL wykonany z materiałów kompozytowych.

Jednak aby utrzymać się przewagę rynkową, trzeba mieć do zaoferowania coś nowego co roku. Odpowiadając na życzenia klientów i potrzeby rynku, na podstawie Sinusa, opracowano nowy samolot dla zupełnie innej grupy docelowej.

W '99 Pipistrel rozpoczął produkcję samolotów Virus 912, które stosują tę samą koncepcję jak Sinus, ale są szybsze i bardziej ekonomiczne. Stworzono samolot, który nadaje się do podróżowania, jest szybki przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Chcąc podnieść jeszcze bardziej osiągi naszych samolotów, by można było podróżować jeszcze szybciej i ekonomicznie zbudowano kolejny samolot.To był Virus S-Wing  lub tak zwany „krótki”. Jest to szybszy samolot z silniejszą konstrukcją. Osiąga 302 kmh (Vne), co czyni go najszybszym samolotem ultralekkim na świecie!

W 2004 roku Pipistrel opracował Taurusa - pierwszy na świecie 2-osobowy motoszybowiec w układzie side-by-side z silnikiem z możliwością samostartu.Taurus to motoszybowiec o wysokiej doskonałości, z siedzeniami typu side-by-side ułatwiającymi komunikację załogi, dodatkowo posiadający otwierany silnik i podwójne podwozie dające załodze całkowitą niezależność.Kolejnym dodatkiem do linii produktów jest Apis/Bee - jednomiejscowy szybowiec z możliwością samostartu, nazywany potocznie „baby Taurus”, oferujący jeszcze wyższą doskonałość.

Rok 2012 przyniósł dwa kolejne samoloty. Panthera - czteromiejscowy samolot GA oraz ultralekki samolot szkolny Alpha Trainer.

Pipistrel - konkursy i nagrody

2001 Sinus wygrał Mistrzostwa Świata na World Games Air 2001
2004 Sinus pobił rekord w locie dookoła świata, jako pierwszy samolot ultralekki
2007 i 2008 wygrana konkursów NASA PAV i GAT
2012 Virus SW jako kolejny samolot Pipistrel okrążył świat dookoła