Próby korkociągowe Panthery zakończone pomyślnie

30 lipca 2014 Pipistrel z przyjemnością ogłosił, że pomimo nienajlepszej pogody na Słowenii w tym roku, udało się pozytywnie zakończyć próby korkociągowe zgodne z przepisami Part-23 samolotu Panthera.
  

Zespół projektowy firmy wykonał świetną robotę, ponieważ Panthera zachowuje się w różnych konfiguracjach tak jak wymagane jest to przez przepisy CS-23 oraz FAR-23. Próby przeprowadzano m.in. dla:

  • skrajnych przednich i tylnych położeń środka ciężkości,
  • wszystkich ustawieniach klap,
  • przy wysuniętym i schowanym podwoziu,
  • przy i bez mocy silnika
  • z pełnymi oraz asymetrycznie wypełnionymi zbiornikami paliwa

Właściciel firmy, Ivo Boscarol powiedział: "Próby korkociagowe pokazały, że nie są wymagane żadne zmiany i adaptacje w konstrukcji płatowca, a co za tym idzie nie ma potrzeby zmian w technologii produkcji, zmian foremników i narzędzi. Fakt, że żaden dodatkowy system nie jest potrzebny do wyjścia z korkociągu potwierdza doskonałość konstrukcji. Warto podkreślić, że nawet po 10 zwitkowym korkociągu, Panthera potrzebuje mniej niż jedną zwitkę do wyprowadzenia".

Zespół projektowy Pipistrel przygotował specjalny film, który obrazuje 10 zwitkowy korkociąg Panthery, przy 4 osobowej załodze i prawie pełnych zbiornikach paliwa.

Gratulujemy sukcesu!


04 sie 2014

Aktualności