+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW z certyfikatem EASA CS-LSA

Podczas odbywających się w ubiegłym tygodniu targów AERO Friedrichshafen Patrik Ky, dyrektor wykonawczy EASA, wręczył firmie Pipistrel certyfikat EASA.CS-LSA dla samolotu Virus SW.

Certyfikat EASA.A.573 dał samolotowi Virus SW możliwość wykorzystania przy szkoleniach lotniczych do uzyskania licencji samolotowych LAPL i PPL oraz do budowy nalotu potrzebnego do wyższych uprawnień.

Virus SW jest pierwszym samolotem posiadającym pełny certyfikat EASA CS-LSA, a nie jego ograniczoną wersję Restricted (RTC). W zakresie wyposażenia samolot Virus SW posiada autopilota, awionikę Garmin G3X, certyfikowany silnik Rotax 912 oraz hydrauliczne śmigło stałoobrotowe MT-Propeller. Certyfikat dopuszcza również holowanie szybowców.

Aktualnie firma Pipistrel jest w trakcie procesu dopuszczenia certyfikowanego Virusa SW również do lotów nocnych oraz do zamierzonych korkociągów. Uzyskanie dopuszczeń przewidywane jest na koniec bieżącego roku.

Podczas ceremonii wręczenia certyfikatu właściciel firmy Pipistrel, Ivo Boscarol był szczęśliwy, że po uzyskaniu zatwierdzenia organizacji projektowej (DOA) oraz niezliczonych godzinach pracy nad dokumentacją i wydanych kilku milionach euro cały proces zakończył się uzyskaniem pełnego certyfikatu dla samolotu Virus SW. Ivo serdecznie podziękował zespołowi EASA, który prowadził proces certyfikacji oraz pracownikom firmy Pipistrel za profesjonalizm przygotowania dokumentacji technicznej.

Wręczenie certyfikatu EASA.CS-LSA dla Virus SW   Virus SW - EASA.CS-LSA

Po 27 latach, Pipistrel dołączył do elitarnego klubu certyfikowanych producentów lotniczych. Firma zapowiada, że pierwszy certyfikat EASA zdecydowanie nie będzie ostatnim certyfikatem uzyskanym przez Pipistrela.

W razie dodatkowych pytań dotyczących certyfikowanego Virusa SW, prosimy o kontakt.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"