Latający rekin - SP-SHRK

Czy rekin może latać? A kto mu zabroni?
Kolejnym samolotem, który w ostatnich dniach trafił do polskiego właściciela to właśnie ultralekki Shark. Jest to pierwszy egzemplarz latający na polskich znakach, SP-SHRK.

Co wyróżnia Sharka na tle innych samolotów ultralekkich? Przede wszystkim rzadko spotykany, tandemowy układ kabiny oraz joystick znajdujący się z boku kokpitu. Chowane podwozie i agresywny wygląd świadczą o jego wysokich osiągach przelotowych.

SP-SHRK wyposażony został w 100 litrowe zbiorniki paliwa, hydrauliczne śmigło stałoobrotowe, system ratunkowy, system antykolizyjny i autopilota. Dowódca samolotu może korzystać z najnowszego glass-cockpitu Dynon SkyView HDX, który niedawno został wprowadzony na rynek. Jako urządzenie typu back-up wykorzystywany jest Flybox Oblo.

Rekina napędza popularny w lotnictwie ultralekkim, 100 konny silnik Rotax 912ULS. Oczywiście rekin może latać zarówno w dzień, jak i w nocy :)

Życzymy przyjemnego pływania w przestworzach!

17 Maj 2017
Aktualności