+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Smukły Virus SW - SP-SLIM

Nadeszła chwila na przedstawienie Wam drugiego samolotu ultralekkiego Pipistrel, który niedawno rozpoczął swoje loty po polskim niebie. Jest nim wyjątkowy Virus SW noszący znaki SP-SLIM.

Już na pierwszy rzut oka widać, że różni się on od pozostałych Virusów latających w Polsce. Zacznijmy od znaków... Smukła sylwetka samolotu z kółkiem ogonowym musiała posiadać indywidualne znaki rejestracyjne pasujące do charakteru samolotu. Z tego powodu wybór padł na SP-SLIM (z ang. smukły).

Smukły Virus SW w odróżnieniu od pozostałych samolotów Pipistrel w Polsce posiada aż 180 litrowe zbiorniki paliwa, dające zasięg ponad 2300km! Dodatkowo samolot na swoim pokładzie posiada dodatkowy sztuczny horyzont oraz wyposażenie do lotów IFR obsługujące m.in. ILS i VOR . Pozostałe wyposażenie to sprawdzony dotykowy glass-cockpit Dynon SkyView z funkcją synchronizacji z urządzeniami mobilnymi (Android), autopilot, transponder Mode-S i spadochronowy system ratunkowy Galaxy GRS.

Całość napędza zespół napędowy składający się ze stu konnego silnika Rotax 912ULS oraz przestawnego w locie śmigła Woodcomp Varia.

SP-SLIM został dopuszczony do lotów VFR zarówno w warunkach dziennych (day VFR), jak i nocnych (night VFR).

Virus SW latając z prędkościami ok. 270km/h należy do czołówki najszybszych samolotów ultralekkich produkowanych seryjnie. Pipistrel wyprodukował ich już ponad 800 egzemplarzy, a SLIM posiada numer 849.

Życzymy samych owocnych lotów!

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"