Virus SW
Prędkość przelotowa: 133/147 kts
Zasięg: ponad 1500km
Silniki: Rotax 912 UL (80KM), Rotax 912 ULS (100KM), Rotax 912iS (100KM)
Doskonałość: 1:15
MTOW: 600kg
Warunki użytkowania: VFR dzień / VFR noc
- Dopuszczony do holi szybowców
- Wpisany na Listę Typów Zatwierdzonych ULC
- Certyfikacja EASA CS-LSA (EASA.A.573) - możliwość szkolenia do PPL(A)
Dlaczego Virus SW jest wyjątkowy?
SPRAWDZONY W KAŻDYCH WARUNKACH
Pipistrel VIRUS SW jest najbardziej ekonomicznym i bardzo szybkim dwuosobowym samolotem. Nadzwyczajne parametry VIRUS'a SW zostały sprawdzone podczas kilku wypraw dookoła świata oraz lotu nad Biegunem Północym. W dodatku jest to jedyny samolot, który zdobył nagrody przyznawane przez NASA i to w dwóch kategoriach: Personal Air Vehicle oraz General Aviation Technology.
Dzięki wyjątkowej konstrukcji i aerodynamice VIRUS SW jest idealnym środkiem do szybkich podróży na długich dystansach (krajowych i zagranicznych). Przestronna kabina posiada wystarczającą ilość miejsca dla dwóch osób do lotu w komfortowych warunkach. Ponadto pojemny luk bagażowy za siedzeniami bez problemu pomieści m.in. namiot, śpiwory, dmuchany materac, torbę podróżną, składany rowerek oraz inne rzeczy niezbędne podczas weekendowego wypoczynku lub podróży służbowej.
Kolejny powód, dla którego warto wybrać Virusa SW
EKONOMICZNY I BEZPIECZNY
Prędkość, ekonomia i bardzo duży zasięg to wizytówka słoweńskiej firmy Pipistrel. VIRUS SW potrafi latać szybciej i dalej niż inne samoloty ultralekkie, zachowując przy tym niższe spalanie i niewielkie koszty operacyjne. Samolot przy prędkości przelotowej spala niecałe 18 litrów benzyny samochodowej PB95 na godzinę lotu (6.5l/100km). VIRUS'em polecisz z prędkością ponad 270km/h na dystansach ponad 1500km. Ponadto VIRUS SW posiada certyfikat wydany przez ULC dopuszczający go również do lotów nocnych (VFR noc).
VIRUS SW został wyprodukowany w ilości ponad 1000 egzemplarzy co potwierdza jego sprawdzoną i wytrzymałą konstrukcję, która wykonana jest w nowoczesnej i lekkiej technologii kompozytowej z włókiej węglowych, szklanych i kevlaru. Virus SW posiada ładowność konstrukcyjną wynoszącą aż 300kg! Samoloty serii Virus latają na wszystkich kontynentach i zostały sprawdzone w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych.
Wysokie bezpieczeństwo konstrukcji VIRUS'a potwierdza wysoka doskonałość wynosząca 1:15 pozwalająca, w przypadku awarii silnika, szybować dużo dalej niż innymi samolotami dając możliwość znalezienia miejsca do bezpiecznego lądowania awaryjnego. Ponadto nad bezpieczeństwem lotu czuwa spadochron ratunkowy Galaxy GRS, który może zostać otwarty nawet przy maksymalnej prędkości i niewielkiej wysokości (60m AGL), sprowadzając na ziemię cały samolot wraz z załogą. VIRUS SW może również zostać wyposażony w elektroniczne urządzenia antykolizyjne, informujące pilota o innym ruchu lotniczym.
Kolejny powód, dla którego warto wybrać Virusa SW
EKONOMICZNY I BEZPIECZNY
VIRUS SW potrafi latać szybciej i dalej niż inne samoloty ultralekkie, zachowując przy tym niższe spalanie i niewielkie koszty operacyjne. Samolot przy prędkości przelotowej spala niecałe 18 litrów benzyny samochodowej PB95 na godzinę lotu (6.5l/100km).
Posiada wytrzymałą konstrukcję wykonaną w nowoczesnej technologii kompozytowej. Samoloty Virus latają na wszystkich kontynentach i zostały sprawdzone w każdych warunkach klimatycznych. Wysokie bezpieczeństwo VIRUS'a potwierdza doskonałość wynosząca 1:15 pozwalająca na szybowanie, a ponadto nad bezpieczeństwem lotu czuwa spadochron ratunkowy wraz z urządzeniami informującymi pilota o innym ruchu lotniczym.
Gdzie w Polsce można wylądować?
PONAD 500 MIEJSC
Pipistrel Virus SW może startować i lądować na bardzo krótkich lądowiskach dzięki hamulcom aerodynamicznym. W Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami ultralekkimi.
Pod adresem lotniska.dlapilota.pl możesz sprawdzić ile lądowisk jest w Twojej okolicy!
Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 350m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki!
Usługi lotnicze VIRUSEM SW?
SZEROKIE MOŻLIWOŚCI
Virus SW może być wykorzystywany zarobkowo np. w lotach patrolowych i obserwacyjnych oraz fotografii lotniczej. Bezzastrzałowa konstrukcja oraz możliwość szybkiego (3 min) demontażu drzwi zapewnią świetną i niezakłóconą widoczność.
Samolot świetnie sprawdzi się podczas holi szybowców posiadających MTOW do 650kg, banerów reklamowych oraz innych komercyjnych usług lotniczych.
Samolot ultralekki Pipistrel Virus SW jest wpisany Listę Typów Zatwierdzonych Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem LTZ: UL.A.00 – 008/2023. Wpis oznacza uznanie samolotu przez polski nadzór lotniczy i stanowi formę krajowego "certyfikatu typu" dla samolotu ultralekkiego.
Wpis na Listę Typów Zatwierdzonych potwierdza wysoką jakość wykonania i należyty poziom bezpieczeństwa konstrukcji samolotu Pipistrel Virus SW. Podczas przeprowadzonego audytu ULC w fabryce Pipistrel zostało potwierdzone, że samoloty produkowane są wg najwyższych standardów przy zachowaniu nowoczesnej technologii.
Virus SW jest również dostępny jako samolot certyfikowany wg przepisów EASA CS-LSA (EASA.A.573) z MTOW=600kg. Certyfikowany samolot Virus SW może być z powodzeniem wykorzystywany w szkoleniu do uzyskania licencji LAPL(A), PPL(A) oraz budowania nalotu do wyższych uprawnień lotniczych, a także przy usługach lotniczych AOC i AWC.
W zakresie użytkowania samolot dopuszczony jest do wykonywania lotów VFR dzień oraz VFR noc. Dodatkowo jako jedyny w kategorii EASA CS-LSA posiada dopuszczenie do wykonywania zamierzonych korkociągów oraz holowania szybowców.
Może z powodzeniem być wykorzystywany do szkoleń UPRT Basic i UPRT Advanced, wymaganych przy szkoleniu do licencji zawodowej CPL(A).
Na wyposażeniu certyfikowanego Virusa SW znajdziemy m.in. spadochron ratunkowy, śmigło stałoobrotowe, glass-cockpit Garmin G3X oraz autopilota.
Virus SW świetnie sprawdza się podczas holi szybowców posiadających MTOW do 650kg oraz banerów reklamowych. Bez problemu jest w stanie holować dwumiejscowe szybowce (np. Bocian, Puchacz, Perkoz) przy wznoszeniu 2m/s, a jednomiejscowe zachowując wznoszenie 3m/s. Dzięki hamulcom aerodynamicznym pilot po zakończeniu holu ma możliwość bardzo szybkiego zniżania co zdecydowanie skraca czas lotu holówki.
Za samolotem można również holować banery reklamowe (do 20 znaków), które zdecydowanie wyróżniają się wśród widocznych na codzień form reklamy.
WSPARCIE PRZY ZAKUPIE
Przy zakupie samolotu pomagamy w zakresie rejestracji i dopuszczenia do lotu, dzięki czemu w momencie odbioru samolotu od razu możesz wzbić się w powietrze i w pełni korzystać z radości latania. Nowe samoloty dostarczamy do dowolnego miejsca w Polsce.
Przy wydaniu samolotu zapewnimy Ci przeszkolenie na typ pod okiem doświadczonego instruktora, tak byś w swoim nowym samolocie mógł czuć się swobodnie i bezpiecznie.
Naszym klientom oferujemy możliwość finansowania w formie leasingu. Wysokość miesięcznych kosztów możesz dopasować do swoich potrzeb. Warto wspomnieć, że od rat leasingowych można odliczyć pełną wartość podatku VAT. Chcąc zapewnić najwyższy poziom usług oraz niskie raty, współpracujemy z największymi towarzystwami leasingowymi w Polsce.
Jeśli jesteś zainteresowany finansowaniem w formie leasingu, wypełnij formularz na dole strony, a przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę.