Bristell

Bristell idealnie nadaje się do celów szkoleniowych oraz rekreacyjnych. Lataj z prędkościami 110-150 kts (w zależności od wersji płatowca i silnika) na trasach krajowych i zagranicznych. Oferowany w kategorii UL i w wariancie certyfikowanym (EASA.CS-23).

Bristell

Prędkość przelotowa: 110- 150 kts (w zależności od wersji płatowca i silnika)

Zasięg: nawet 1600 km

Silniki: Rotax 912 ULS/iS (100KM), 915iS (140KM) oraz 916iS (160KM)

Wersje płatowca: ze stałym podwoziem, z chowanym podwoziem

Kategoria: UL oraz certyfikowana wg przepisów EASA.CS-23

Warunki użytkowania: VFR dzień, VFR noc, IFR (tylko dla wersji EASA.CS-23)

Konstrukcja: Metalowa

Dlaczego wybrać samolot Bristell?

KOMFORTOWY DŁUGODYSTANOWIEC

 

Samolot Bristell jest dolnopłatem konstrukcji metalowej, posiadającym miejsca siedzące w kabinie w układzie side-by-side. Istotnym faktem jest to, że posiada największą kabinę w swojej kategorii. Bristell to właściwy wybór dla osób poszukujących samolotu do lotów rekreacyjnych. Dzięki połączeniu wygodnego ergonomicznego wzornictwa z największym kokpitem w swojej kategorii, ten samolot jest idealny do dłuższych przelotów.

Możesz latać z prędkościami 110-150 kts (w zależności od wersji), na dystansach ponad 1600km. Taki zasięg jest samolot osiąga dzięki 160 litrowym zbiornikom paliwa.

Warto wspomnieć, że Bristell podczas przelotu zużywa zaledwie 18 l/h paliwa samochodowego PB95.

Dlaczego Bristell jest wyjątkowy?

DWIE WERSJE PŁATOWCA

 

Czy wiesz, że Bristell jest dostępny w 2 różnych konfiguracjach płatowca, po to by jeszcze lepiej dopasować się do Twoich potrzeb

Konfiguracje:

  • Wersja ze stałym podwoziem idealnie sprawdzi się w przypadku użytkowników szukających samolotu do lotów rekreacyjnych

  • Wersja z chowanym podwoziem, dla wielbicieli większych prędkości

Dlaczego Bristell jest wyjątkowy?

INDYWIDUALNIE WYKONANY

 

Każdy Bristell jest produkowany zgodnie z Twoim indywidualnym zamówieniem i jest wyposażany w wybraną przez Ciebie awionikę. Sam decydujesz jakie wyposażenie zostanie zainstalowane w Twoim samolocie, jak będzie wyglądała tablica przyrządów oraz jaką kolorystykę będzie posiadać tapicerka w kabinie.

Producent oferuje klasyczną analogową awioniką oraz nowoczesne urządzenia glass-cockpit firmy Garmin. Samolot może zostać wyposażony w autopilota, spadochron ratunkowy, system antykolizyjny i wiele innych opcji podnoszących bezpieczeństwo i komfort lotu.

Za siedzeniami znajduje się obszerna przestrzeń bagażowa, do której dostęp jest zapewniony jest z wnętrza kabiny. Opcjonalne skrzydłowe schowki bagażowe mogą pomieścić dodatkowo ok. 40 kilogramów ładunku (2x20kg)

Ponad 500 miejsc do latania w Polsce

Czy wiesz, że w Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami?

Bristell może startować i lądować z utwardzonych i nieutwardzonych lądowisk.

Pod adresem lotniska.dlapilota.pl możesz sprawdzić ile lądowisk jest w Twojej okolicy!

Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 400m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki!

 

Lotniska w Polsce

Certyfikat typu EASA.A.573

Bristell jest również dostępny jako samolot certyfikowany wg przepisów EASA CS-23 (EASA.A.573) z MTOW=600kg. Certyfikowany samolot Bristell może być z powodzeniem wykorzystywany w szkoleniu do uzyskania licencji LAPL(A), PPL(A), szkoleniu do uprawnienia lotów wg przyrządów IR oraz budowania nalotu do wyższych uprawnień lotniczych, a także przy usługach lotniczych AOC i AWC.

Samolot jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych: Rotax 912 (100KM) oraz Rotax 915 (140KM) oraz w wariantach do wykonywania lotów VFR dzień/noc oraz wykonywania lotów IFR.

Na wyposażeniu certyfikowanego Bristella znajdziemy m.in. spadochron ratunkowy, śmigło stałoobrotowe, glass-cockpit Garmin G3X oraz autopilota. Może być również wyposażony w zaczep do holowania szybowców

Bristell - certyfikat typu

Tradycyjna konstrukcja metalowa

Płatowiec samolotu Bristell jest metalowy wykonany w technologii tradycyjnej. Konstrukcja metalowa zapewnia wysoką wytrzymałość konstrukcji, spełniając przy tym rygorystyczne wymagania przepisów w zakresie bezpieczeństwa.

Solidność i precyzja wykonania konstrukcji samolotu Bristell to wynik zachowania najwyższych standardów lotniczych przy produkcji samolotu oraz doświadczonego personelu

Nad bezpieczeństwem załogi samolotu może czuwać (wyposażenie opcjonalne) spadochronowy system ratunkowy, który może zostać uruchomiony na niewielkiej wysokości, nawet przy maksymalnej prędkości, sprowadzając bezpiecznie na ziemię cały samolot wraz z załogą.

 

Bristell - produkcja

Pomimo, że samolot wygląda bardzo podobnie do klasycznego Bristella kat. UL, w rzeczywistości w wersja certyfikowana (EASA.CS-23) posiada szereg modyfikacji m.in. dłuższy kadłub, większe usterzenie ogonowe i statecznik poziomy, zwiększono także powierzchnię klap. Dodatkowo przeprojektowano podwozie, tak by mogło przenosić większe obciążenia.

Maksymalna masa startowa samolotu to 750 kg, a masa własna 435 kg, co daje ładowność 315 kg.

Wyposażenie samolotu obejmuje m.in.  podwójny glass-cockpit Garmin G3X Touch, radiostację Garmin GNC255A (NAV/COM), transponder Garmin (Mode-S), autopilota i system ratunkowy. Może być także wyposażony w zaczep do holi szybowców (tylko wersja z silnikiem Rotax serii 915)

Napęd może stanowić silnik Rotax 912S3 (100KM), Rotax 915iS (140KM) lub Rotax 916iS  ze śmigłem staoobrotowym MT Propeller.

Samolot dopuszczony jest do wykonywania lotów VFR dzień/noc i jednocześnie prowadzona jest certyfikacja do lotów IFR (planowane zakończenie certyfikacji do końca 2022)

Certyfikowany Bristell z powodzeniem może być wykorzystywany w procesie szkolenia pilotów do licencji samolotowej PPL(A), szkoleń do lotów wg przyrządów IR, holi szybowców i budowania nalotu.

 

Certyfikowany Bristell?

TAK, POSIADA CERTYFIKAT EASA (EASA.A.642)

 

Pomimo, że samolot wygląda bardzo podobnie do klasycznego Bristella kat. UL, w rzeczywistości w wersja certyfikowana (EASA.CS-23) posiada szereg modyfikacji m.in. dłuższy kadłub, większe usterzenie ogonowe i statecznik poziomy, zwiększono także powierzchnię klap. Dodatkowo przeprojektowano podwozie, tak by mogło przenosić większe obciążenia. 

Maksymalna masa startowa samolotu to 750 kg, a masa własna 435 kg, co daje ładowność 315 kg.

Przy zakupie samolotu Bristell pomagamy w zakresie rejestracji i dopuszczenia samolotu do lotu, reprezentując naszych klientów przed nadzorem lotniczym.

Możemy również zorganizować przebazowanie samolotu z fabryki do dowolnego miejsca w Polsce. Dzięki temu w momencie odbioru swojego nowego samolotu od razu możesz wzbić się w powietrze i w pełni czerpać radość z latania.

Przy wydaniu samolotu zapewnimy Ci przeszkolenie na typ pod okiem doświadczonego instruktora, tak byś w swoim nowym samolocie mógł czuć się swobodnie i bezpiecznie.

Naszym klientom oferujemy możliwość finansowania  w formie leasingu. Wysokość miesięcznych kosztów możesz dopasować do swoich potrzeb. Warto wspomnieć, że od rat leasingowych można odliczyć pełną wartość podatku VAT. Chcąc zapewnić najwyższy poziom usług oraz niskie raty, współpracujemy z największymi towarzystwami leasingowymi w Polsce.

Jeśli jesteś zainteresowany finansowaniem w formie leasingu, wypełnij formularz na dole strony, a przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę.

 

Dlaczego wybrać samolot Bristell?

WSPARCIE PRZY ZAKUPIE

 

Przy zakupie samolotu Bristell pomagamy w zakresie rejestracji i dopuszczenia samolotu do lotu, reprezentując naszych klientów przed nadzorem lotniczym.

Możemy również zorganizować przebazowanie samolotu z fabryki do dowolnego miejsca w Polsce. Dzięki temu w momencie odbioru swojego nowego samolotu od razu możesz wzbić się w powietrze i w pełni czerpać radość z latania.