Czym różni się Pipistrel Virus SW 80/100 od Virusa 912?
Struktura konstrukcyjna samolotu Virus SW jest inna niż Virusa 912. Kadłub, skrzydła i ogon zostały wzmocnione,by zapewnić odpowiednią wytrzymałość i bezpieczeństwo przy podróżowaniu z dużymi prędkościami. Ponadto rozpiętość skrzydeł Virusa SW wynosi 10,7m, czyli jest mniejsza niż w Virusie 912, co przekłada się na niższą doskonałość Virusa SW (1:15) w stosunku do Virusa 912 (1:24).
Czy do Virusa SW oferowana jest opcja FLEX?
Nie. Opcja FLEX, czyli możliwość montażu wymiennych końcówek skrzydeł możliwa jest tylko w samolotach Virus 912 i Sinus
Jaka jest szerokość kabiny?
114 cm przy spodzie siedziska.
Jaką ładowność posiada samolot?
Virus SW 80/100 jest samolotem, który może unieść więcej niż sam waży! Samolot pusty waży ok. 300 kg. Jego maksymalna konstrukcyjna waga wynosi aż 600kg!. W zależności jednak od kategorii rejestracji jego ładowność wynosi ok. 170kg (kategoria Ultralekki) lub 300kg (kategoria CS-LSA). Konstrukcyjnie samoloty Virus SW kategorii Ultralekkiej i certyfikowanej CS-LSA niczym się nie różnią.
Jakie jest zużycie paliwa?
Dane dotyczące zużycia paliwa podane są dla prędkości przelotowej (75% mocy).
Virus SW 80 przy 75% mocy silnika zużywa 13,6 l/h przy prędkości 246 kmh.
Virus SW 100 przy 75% mocy silnika zużywa 17,8 l/h przy prędkości 273 kmh.
Virus SW 100 (912iS) przy 75% mocy silnika zużywa 15,5 l/h przy prędkości 273 kmh.
Czy mogę latać bez drzwi na potrzeby fotografii lotniczej?
Oczywiście, że tak. Możesz zdemontować jedne drzwi, natomiast drugie muszą być zamontowane i zamknięte. Zalecana prędkość maksymalna lotu w takiej konfiguracji wynosi 200kmh. Zdjęcie drzwi to prosta operacja i nie trwa dłużej niż 3 minuty.
Jaki jest niezbędny czas do demontażu skrzydeł?
Skrzydła mogą zostać bez problemu zdemontowane jeśli zaistnieje taka potrzeba. Wszystkie napędy są podłączane automatycznie, a jedynie przewody paliwowe muszą zostać ręcznie rozkręcone. Czas niezbędny do demontażu skrzydeł to ok. 20min. Do zdjęcia skrzydeł niezbędne są 3 osoby.
Czy samolot jest dopuszczony do akrobacji?
Pipistrel nie zaleca wykonywania akrobacji na samolotach ultralekkich. Polskie przepisy w zakresie lotnictwa ultralekkiego określają, że na statkach powietrznych tego typu akrobacja jest zabroniona.
Czy Virus SW naprawdę jest taki szybki jak podajecie?
Wszystkie dane osiągów samolotów Pipistrel, w tym Virusa SW pochodzą z lotów testowych. Podawane są dla MTOM 472,5 kg i warunków atmosferycznych ISA.
Na podstawie zebranych doświadczeń, w ciepły letni dzień można spodziewać się, że prędkość przelotowa będzie nie mniejsza niż 10kmh od tej podanej dla warunków ISA.
Czy jest możliwość zamontowania silnika Rotax 914 Turbo w Virusie SW?
Tak. Samolot z silnikiem Rotax 912 Turbo może zostać zbudowany przez fabrykę na specjalne, indywidualne zamówienie. Jeśli jesteś zainteresowany takim samolotem, prosimy o kontakt.