Ultralekki samolot Virus 912

Virus 912

Ultralekki Pipistrel Virus 912 jest szybkim, a przy tym nadzwyczaj ekonomicznym samolotem ultralekkim. Posiada zasięg ponad 2000km

Charakteryzuje się prędkością przelotową 225km/h, a jego średnie spalanie podczas użytkowania wynosi niecałe 10 litrów benzyny samochodowej PB95 na godzinę lotu!

Virus 912

Tabela - Ultralekki samolot Virus 912

Prędkość przelotowa: 225 km/h
Zasięg: ponad 2000km
Silnik: Rotax 912 UL (80KM)
Warianty: z kółkiem przednim lub ogonowym
Doskonałość: 1:24
Warunki użytkowania: VFR dzień / VFR noc

  • Wyposażony w hamulce aerodynamiczne
  • Wpisany na Listę Typów Zakwalifikowanych ULC

 

Powód, dla którego Virus 912 jest wyjątkowy...

2000KM ZASIĘGU

 

Ultralekki Pipistrel Virus 912 jest szybkim, a przy tym nadzwyczaj ekonomicznym samolotem ultralekkim. Posiada prędkość przelotową 225km/h, a 100-litrowe zbiorniki paliwa zapewniają mu autonomię na dystansach ok. 2000km. Virus 912 świetnie nadaje się w do przelotów długodystansowych, ale również może być wykorzystany w szkoleniu.

Warto wspomnieć o szybowcowych cechach Virusa 912, który posiada doskonałość 1:24 (zbliżona do szybowca SZD Bocian) i podobnie jak szybowce wyposażony jest w hamulce aerodynamiczne, dające możliwość precyzyjnego lądowania, nawet na bardzo krótkich lądowiskach.

Samolot ofertuje bezprecedensową czułość sterowania, przy zachowaniu wysokich parametrów przelotowych.

Doskonale wypełnia lukę pomiędzy ultralekkim samolotem Sinus o cechach motoszybowca i bardzo szybkim Virusem SW.

Dlaczego wybrać Virus'a 912?

WIELE ZASTOSOWAŃ

 

Ultralekki samolot Virus 912 ma możliwość wykorzystania komercyjnego np. w lotach patrolowych i obserwacyjnych. Jego osiągi pozwalają także na wolne i precyzyjne latanie, na przykład w ramach pomiarów geodezyjnych.

Bezzastrzałowa konstrukcja oraz drzwi, które zdejmuje się w zaledwie 3 min zapewnią świetną widoczność na zewnątrz osobom wykonującym zdjęcia lotnicze.

Szkolenie do uzyskania uprawnień Świadectwa Kwalifikacji UACP to kolejna możliwość komerycyjnego użytkowania Sinus'a.

Gdzie w Polsce można wylądować?

PONAD 500 MIEJSC

 

Pipistrel Virus 912 może startować i lądować na bardzo krótkich lądowiskach dzięki hamulcom aerodynamicznym. W Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami ultralekkimi.

Pod adresem lotniska.dlapilota.pl możesz sprawdzić ile lądowisk jest w Twojej okolicy!

Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 350m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki!

Wyraź swój indywidualny charakter

Pipistrel Virus 912 jest samolotem posiadającym możliwość pełnej personalizacji wyposażenia uwzględniając preferencje i potrzeby przyszłego właściciela. Sam zadecydujesz jakie wyposażenie zostanie zainstalowane w samolocie, jak będzie wyglądać tablica przyrządów oraz jaką kolorystykę będzie posiadać tapicerka w kabinie.

Samolot może zostać wyposażony w liczne opcje dodatkowe takie jak spadochron ratunkowy, urządzenie antykolizyjne, system autopilota, ELT i wiele innych podnosząc komfort i bezpieczeństwo podróży.

Przestrzenna, bardzo dobrze wentylowana kabina pozytywnie wpływa na komfort lotu przy długich przelotach. Przesuwane pedały steru kierunku pozwolą Ci na idealne dopasowanie pozycji za sterami. Virus 912 jest idealnym środkiem do podróży na długich dystansach (krajowych i zagranicznych), ponieważ jego przestronna kabina posiada dużą ilość miejsca dla dwóch osób. Ponadto pojemny luk bagażowy za siedzeniami bez problemu pomieści np. namiot, śpiwory, dmuchany materac, torbę podróżną, składany rowerek oraz inne rzeczy niezbędne podczas weekendowego wypoczynku lub podróży służbowej.

 

Wnętrze samolotu Pipistrel

 

Lista Typów Zakwalifikowanych

Samolot ultralekki Pipistrel Virus 912 jest wpisany Listę Typów Zakwalifikowanych Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem LTZ: 14/2013-1. Wpis oznacza uznanie samolotu przez polski nadzór lotniczy i stanowi formę krajowego "certyfikatu typu" dla samolotu ultralekkiego.

Wpis na Listę Typów Zakwalifikowanych potwierdza wysoką jakość wykonania i należyty poziom bezpieczeństwa konstrukcji samolotu Pipistrel Virus 912. Podczas przeprowadzonego audytu ULC w fabryce Pipistrel zostało potwierdzone, że samoloty produkowane są wg najwyższych standardów przy zachowaniu nowoczesnej technologii.

 

Wpis na LTZ

Bezpieczeństwo najważniejsze

Virus 912 w całości zbudowany jest z nowoczesnych materiałów kompozytowych posiadających w swoich strukturach włókna węglowe, szklane i kevlar. Kabina samolotu dzięki swojej konstrukcji posiada właściwości pochłaniania energii uderzenia oraz chroni załogę przed obrażeniami.

Wysoka doskonałość Virus'a 912 (1:24) pozwala na szybowanie na odległość 24km przy utracie 1km wysokości. Dzięki takiej charakterystyce, np. w przypadku awarii silnika, pilot może spokojnie znaleźć miejsce do bezpiecznego lądowania awaryjnego.

Nad bezpieczeństwem załogi czuwa spadochron ratunkowy, którego uruchomienie w sytuacji zagrożenia  bezpiecznie sprowadzi na ziemię cały samolot wraz z załogą. System spadochronowy zadziała również przy maksymalnej prędkości samolotu, nawet na wysokości 60m nad terenem. Dodatkowo samolot ultralekki Virus 912 może zostać wyposażony w systemy podnoszące bezpieczeństwo lotu takie jak urządzenie antykolizyjne, autopilot, dostęp do aktualnej sytuacji meteorologicznej.

Firma Pipistrel posiada bardzo duże doświadczenie w budowie samolotów ultralekkich - ponad 1000 egzemplarzy latających na świecie, potwierdza to, że samolot reprezentuje bardzo wysoka jakość wykonania i bezpieczeństwo konstrukcji.

Spadochron ratunkowy

Dlaczego wybrać Virus'a 912?

WSPARCIE PRZY ZAKUPIE

Przy zakupie samolotu pomagamy w zakresie rejestracji i dopuszczenia do lotu, dzięki czemu w momencie odbioru samolotu, od razu możesz wzbić się w powietrze i w pełni korzystać z radości latania.. Nowe samoloty dostarczamy do dowolnego miejsca w Polsce

Przy wydaniu samolotu zapewnimy Ci przeszkolenie na typ pod okiem doświadczonego instruktora, tak byś w swoim nowym samolocie mógł czuć się swobodnie i bezpiecznie.

Naszym klientom oferujemy możliwość finansowania  w formie leasingu. Wysokość miesięcznych kosztów możesz dopasować do swoich potrzeb. Warto wspomnieć, że od rat leasingowych można odliczyć pełną wartość podatku VAT. Chcąc zapewnić najwyższy poziom usług oraz niskie raty, współpracujemy z największymi towarzystwami leasingowymi w Polsce.

Jeśli jesteś zainteresowany finansowaniem w formie leasingu, wypełnij formularz na dole strony, a przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę.