Velis Electro

Pipistrel Velis Electro jest pierwszym na świecie samolotem elektrycznym, który posiada certyfikat EASA.

Idealny do szkolenia podstawowej pilotów do licencji samolotowej PPL(A) i lotów treningowych po kręgu oraz w strefie.

Velis Electro

 

Prędkość przelotowa: 160 km/h
Czas lotu na bateriach: do 50 min + rezerwa
Silnik: elektryczny o mocy 58kW (49kW mocy ciągłej)
Pojemność baterii: 2x11kWh
Doskonałość: 1:15

  • Idealny do lotów szkolnych po kręgu i w strefie pilotażowej

 

Dlaczego Velis Electro?

INNY WYMIAR LATANIA

Pipistrel Velis Electro to pierwszy na świecie w pełni elektryczny samolot, który otrzymał certyfikat typu wydany przez EASA (EASA.A.573 TCDS).

Ten dwumiejscowy samolot, przeznaczony przede wszystkim do podstawowego szkolenia pilotów (m.in. do licencji PPL) jest innowacyjny pod względem zastosowanych technologi i niskich kosztów eksploatacji. Dodatkowo stanowi rozwiązanie dla ośrodków szkoleniowych zlokalizowanych w pobliżu aglomeracji miejskich, ponieważ nie jest uciążliwy dla mieszkańców ze względu na niski poziom hałasu. Velis Electro z certyfikatem EASA otwiera nowy rozdział dla przyszłości lotnictwa bezemisyjnego i ekologicznego.

Velis Electro został zaprojektowany tak, aby był łatwy w obsłudze i użytkowaniu, jednocześnie bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.

Velis Electro posiada wyjątkowe

ROZWIĄZANIA TECHNICZNE

Samolot Velis Electro jest wyposażony w certyfikowany silnik elektryczny typu Pipistrel E-811-268MVLC, a także trzyłopatowe śmigło Pipistrel o stałym skoku. Silnik posiada moc 57,6 kW i jest chłodzony cieczą.

Energia dostarczana jest przez układ elektryczny 345 VDC z chłodzonych cieczą akumulatorów o wysokiej wydajności. Układ obejmuje dwa połączone równolegle akumulatory o sumarycznej pojemności 24,8 kWh, które zostały zainstalowane w układzie redundantnym. Akumulatory wykazały zdolność do wytrzymywania uszkodzeń, przypadków niekontrolowanego wzrostu temperatury oraz obciążeń powstałych podczas prób niszczących prowadzonych w ramach procesu certyfikacji.

Jeden akumulator znajduje się w przedniej części samolotu, a drugi za kabiną. Zapewnia to redundancję źródła zasilania, tj. w przypadku awarii akumulatora, nieprawidłowo działający zostanie automatycznie odłączony od systemu. Pojedynczy akumulator ma możliwość samodzielnego działania i ma wystarczającą moc na zapewnienie samolotowi wzoszenia i bezpiecznego kontynuowania lotu.

Velis Electro posiada prosty

MODEL UŻYTKOWANIA

Interfejs obsługi elektrycznego zespołu napędowego jest prosty w użytkowaniu i wygląda podobnie jak ten dostępny w samolotach z napędem tradycyjnym. Zmniejszona liczba części ruchomych zdecydowanie obniża koszty obsługi samolotu Velis Electro, a ryzyko możliwych awarii jest dodatkowo minimalizowane dzięki wbudowanemu systemowi ciągłego monitorowania statusu jego działania.

Akumulatory samolotu mogą być ładowane za pomocą złącza typu SAE AE-7D, wykorzystując do tego procesu ładowarkę Pipistrel. Sposób ładowania akumulatorów został zoptymalizowany pod kątem czasu ładowania, ich żywotności, a także zależy od temperatury. Całość procesu ładowania prezentowana jest w przejrzysty sposób na interfejsie użytkownika.
W zależności od stanu naładowania akumulatorów (SOC), proces ładowania trwa:

  • z poziomu naładowania 35% do 95%: 1h 20min
  • z poziomu naładowania 30% do 100%: do 2h
REWOLUCJA
  • Pierwszy na świecie samolot elektryczny z certyfikatem typu EASA, umożliwiający podstawowe szkolenie pilotów podczas lotów VFR w dzień
     

  • Prosty i intuicyjny system obsługi układu napędowego

     

  • Pierwszy samolot kompatybilny ze złączem SAE AE-7D

 

PROSTY W UŻYTKOWANIU
  • Cichy w kabinie, cichy na zewnątrz
     

  • Zaprojektowany do szkolenia pilotów w ramach Velis Training System, wraz z wykorzystaniem samolotu Virus SW121 lub niezależnie
     

  • Może wykonywać loty przy niskich i wysokich temperaturach oraz w deszczu
LOTNICTWO ELEKTRYCZNE
      • Udowodniony poziom bezpieczeństwa równy lub wyższy niż w tradycyjnie napędzanych samolotach, wyposażony w certyfikowany silnik elektryczny, z akumulatorami odpornymi na uszkodzenia

         

      • Zbudowany na podstawie 12-letnich doświadczeń firmy Pipistrel w lotnictwie elektrycznym

         

      • Wyznacza trend w lotnictwie elektrycznym!