+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Dane Techniczne

Model

VIRUS 912 (472.5kg)

SILNIK ROTAX

ROTAX 912 UL

Moc maksymalna

80 KM przy 5800 RPM

ŚMIGŁO

Zmienny skok

WYMIARY

Rozpiętość skrzydeł

12,46 m

Długość

6,5 m

Wysokość

1,85

Powierzchnia skrzydeł

11,0 m2

Ustawienia klad

-5 deg, +9 deg, +19 deg 

Środek ciężkości

20% - 38%

WAGI

Masa pusta

284 kg

max masa startowa (MTOW)

450kg / 472.5 kg

Pojemność zbiorników

2 x 30 l / 2 x 50 l

OSIĄGI

DANE dla TOM 472.5 kg

Przeciągnięcie przy klapach

62 km/h

Przeciągnięcie bez klap

72 km/h

Prędkość przelotowa (75% mocy)

225 km/h

Prędkość maksymalna w locie poziomym

240 km/h

VNE

249 km/h

Prędkość maksymalna z hamulcami aerodynamicznymi

160 km/h

Prędkość maksymalna z klapami

130 km/h

Prędkość (turbulencja) Vb

141 km/h

Prędkość najlepszego wznoszenia

130 km/h

Najlepsze wznoszenie

6.2 m/sec 

Prędkość dla max doskonałości

110 km/h

Doskonałość

1:24

Rozbieg

90 m 

Pułap praktyczny

8100 m 

czas przechylenia 45° - 45°

3,1 sec 

Zużycie paliwa przy prędkości przelotowej

9,5 l/godz

Czas lotu

5,7h / 9,5h

Użytkowanie

VFR dzień, VFR noc

Zasięg

1300 km / 2100 km

Maksymalne dopuszczalne przeciążenia ( x 1,8)

+4g  -2g 

 Pipistrel rezerwuje prawo do zmian powyższych danych z powodu rozwoju produktu, regulacji rządowych lub z innego powodu.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"