+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Częste pytania

Czym różni się Pipistrel Virus SW 80/100 od Virusa 912?

Struktura konstrukcyjna samolotu Virus SW jest inna niż Virusa 912. Kadłub, skrzydła i ogon zostały wzmocnione,by zapewnić odpowiednią wytrzymałość i bezpieczeństwo przy podróżowaniu z dużymi prędkościami. Ponadto rozpiętość skrzydeł Virusa SW wynosi 10,7m, czyli jest mniejsza niż w Virusie 912, co przekłada się na niższą doskonałość Virusa SW (1:15) w stosunku do Virusa 912 (1:24).

Czy do Virusa SW oferowana jest opcja FLEX?

Nie. Opcja FLEX, czyli możliwość montażu wymiennych końcówek skrzydeł możliwa jest tylko w samolotach Virus 912 i Sinus

Jaka jest szerokość kabiny?

114 cm przy spodzie siedziska.

Jaką ładowność posiada samolot?

Virus SW 80/100 jest samolotem, który może unieść więcej niż sam waży! Samolot pusty waży ok. 300 kg. Jego maksymalna konstrukcyjna waga wynosi aż 600kg!. W zależności jednak od kategorii rejestracji jego ładowność wynosi ok. 170kg (kategoria Ultralekki) lub 300kg (kategoria CS-LSA). Konstrukcyjnie samoloty Virus SW kategorii Ultralekkiej i certyfikowanej CS-LSA niczym się nie różnią.

Jakie jest zużycie paliwa?

Dane dotyczące zużycia paliwa podane są dla prędkości przelotowej (75% mocy).
Virus SW 80 przy 75% mocy silnika zużywa 13,6 l/h przy prędkości 246 kmh.
Virus SW 100 przy 75% mocy silnika zużywa 17,8 l/h przy prędkości 273 kmh.
Virus SW 100 (912iS) przy 75% mocy silnika zużywa 15,5 l/h przy prędkości 273 kmh.

Czy mogę latać bez drzwi na potrzeby fotografii lotniczej?

Oczywiście, że tak. Możesz zdemontować jedne drzwi, natomiast drugie muszą być zamontowane i zamknięte. Zalecana prędkość maksymalna lotu w takiej konfiguracji wynosi 200kmh. Zdjęcie drzwi to prosta operacja i nie trwa dłużej niż 3 minuty.

Jaki jest niezbędny czas do demontażu skrzydeł?

Skrzydła mogą zostać bez problemu zdemontowane jeśli zaistnieje taka potrzeba. Wszystkie napędy są podłączane automatycznie, a jedynie przewody paliwowe muszą zostać ręcznie rozkręcone. Czas niezbędny do demontażu skrzydeł to ok. 20min. Do zdjęcia skrzydeł niezbędne są 3 osoby.

Czy samolot jest dopuszczony do akrobacji?

Pipistrel nie zaleca wykonywania akrobacji na samolotach ultralekkich. Polskie przepisy w zakresie lotnictwa ultralekkiego określają, że na statkach powietrznych tego typu akrobacja jest zabroniona.

Czy Virus SW naprawdę jest taki szybki jak podajecie?

Wszystkie dane osiągów samolotów Pipistrel, w tym Virusa SW pochodzą z lotów testowych. Podawane są dla MTOM 472,5 kg i warunków atmosferycznych ISA.
Na podstawie zebranych doświadczeń, w ciepły letni dzień można spodziewać się, że prędkość przelotowa będzie nie mniejsza niż 10kmh od tej podanej dla warunków ISA.

Czy jest możliwość zamontowania silnika Rotax 914 Turbo w Virusie SW?

Tak. Samolot z silnikiem Rotax 912 Turbo może zostać zbudowany przez fabrykę na specjalne, indywidualne zamówienie. Jeśli jesteś zainteresowany takim samolotem, prosimy o kontakt.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"