+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Informacje

Skrót informacji technicznych:

Prędkość przelotowa: 274 km/h (Rotax 912 - 100KM)
Silnik: Rotax 912 UL (80KM), Rotax 912 ULS (100KM), Rotax 912iS (100KM)
Doskonałość: 1:15
Zasięg: ponad 1500km
Zbiorniki paliwa: 2x50l
Konstrukcja kompozytowa i niska waga ok. 300kg
Dostępny w wersji z kółkiem przednim lub ogonowym
Świetna widoczność - brak zastrzałów
Wyposażony w hamulce aerodynamiczne
MTOW = 450kg, 472,5kg, 600kg (certyfikowany wg CS-LSA)
Dopuszczony do lotów nocnych VFR
!
Certyfikowany do holu szybowców
Wpisany na Listę Typów Zakwalifikowanych ULC

Porównanie VIRUS'a SW z innymi samolotami Pipistrel
Pipistrel_porównanie

Informacje ogólne

Pipistrel VIRUS SW jest najbardziej ekonomicznym i zdecydowanie najszybszym na świecie, produkowanym seryjnie dwuosobowym samolotem ultralekkim. Nadzwyczajne parametry VIRUS'a SW zostały sprawdzone podczas dwóch wypraw dookoła świata w 2012 oraz lotu nad Biegunem Północym w 2013 roku. W dodatku jest to jedyny samolot ultralekki, który zdobył nagrody przyznawane przez NASA! W 2007 roku VIRUS zdobył nagrodę PAV 2007 (Personal Air Vehicle), a w 2008 roku ponownie jego świetne parametry zostały docenione zdobywając nagrodę GAT 2008 (General Aviation Technology). VIRUS SW to zdecydowanie wyjątkowy samolot ultralekki!

Prędkość, ekonomia i bardzo duży zasięg to wizytówka słoweńskiej firmy Pipistrel. VIRUS SW potrafi latać szybciej i dalej niż inne samoloty ultralekkie, zachowując przy tym niższe spalanie i niewielkie koszty operacyjne. Samolot przy prędkości przelotowej spala niecałe 18 litrów benzyny samochodowej PB95 na godzinę lotu (6.5l/100km). Przy prędkości przelotowej VIRUS'em polecisz z prędkością ponad 270km/h na dystansach ponad 1500km. Ponadto VIRUS SW posiada certyfikat wydany przez ULC dopuszczający go również do lotów nocnych (VFR noc).

VIRUS SW został wyprodukowany w ilości ponad 800 egzemplarzy co potwierdza jego sprawdzoną i wytrzymałą konstrukcję, która wykonana jest w nowoczesnej i lekkiej technologii kompozytowej z włókiej węglowych, szklanych i kevlaru. Virus SW posiada ładowność konstrukcyjną wynoszącą aż 300kg! Samoloty serii Virus latają na wszystkich kontynentach i zostały sprawdzone w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych.

Wysokie bezpieczeństwo konstrukcji VIRUS'a potwierdza wysoka doskonałość wynosząca 1:15 pozwalająca, w przypadku awarii silnika, szybować dużo dalej niż innymi samolotami dając możliwość znalezienia miejsca do bezpiecznego lądowania awaryjnego. Ponadto nad bezpieczeństwem lotu czuwa spadochron ratunkowy Galaxy GRS, który może zostać otwarty nawet przy maksymalnej prędkości i niewielkiej wysokości (60m AGL), sprowadzając na ziemię cały samolot wraz z załogą. VIRUS SW może również zostać wyposażony w elektroniczne urządzenia antykolizyjne typu TCAS, informujące pilota o innym ruchu lotniczym. 

Virus SW może być zarejestrowany w kategorii Ultralekki z MTOW=450/472,5kg lub jako samolot certyfikowany wg przepisów EASA CS-LSA (EASA.A.573) z MTOW=600kg. Certyfikowany samolot Virus SW (CS-LSA) może być z powodzeniem wykorzystywany w szkoleniu do uzyskania licencji PPL(A) oraz budowania nalotu do wyższych uprawnień lotniczych, a także przy usługach lotniczych AOC i AWC. Samolot w wersji certyfikowanej posiada również dopuszczenie do zamierzonych korkociągów, które zostało wydane przez EASA.                                     

Certyfikat EASA CS-LSA

Virus SW121 - dopuszczenie do korkociągów

Jeśli VIRUS SW jest zarejestrowany w kategorii Ultralekki (MTOW=450/472,5kg), do jego pilotowania wystarczy Świadectwo Kwalifikacji UACP. W przypadku rejestracji VIRUS'a SW jako samolotu certyfikowanego wg przepisów EASA CS-LSA (MTOW=600kg), do jego pilotowania wymagana jest przynajmniej licencja samolotowa LAPL(A), PPL(A) lub wyższa.

Pipistrel Virus SW może startować i lądować na bardzo krótkich lądowiskach dzięki hamulcom aerodynamicznym. W Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami ultralekkimi - lotniska.dlapilota.pl. Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 300m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki!

Dzięki wyjątkowej konstrukcji i aerodynamice VIRUS SW jest idealnym środkiem do szybkich podróży na długich dystansach (krajowych i zagranicznych). Przestronna kabina posiada wystarczającą ilość miejsca dla dwóch osób do lotu w komfortowych warunkach. Ponadto pojemny luk bagażowy za siedzeniami bez problemu pomieści m.in. namiot, śpiwory, dmuchany materac, torbę podróżną, składany rowerek oraz inne rzeczy niezbędne podczas weekendowego wypoczynku lub podróży służbowej.

 

Virus SW może być wykorzystywany zarobkowo np. w lotach patrolowych i obserwacyjnych oraz fotografii lotniczej. Bezzastrzałowa konstrukcja oraz możliwość szybkiego (3 min) demontażu drzwi zapewnią świetną i niezakłóconą widoczność. Samolot świetnie sprawdzi się podczas holi szybowców posiadających MTOW do 650kg, banerów reklamowych oraz innych komercyjnych usług lotniczych. Virus SW może być również wykorzystany w szkoleniu pilotów do Świadectwa Kwalifikacji UACP (wersja Ultralekka) lub do licencji samolotowej LAPL(A), PPL(A) (wersja certyfikowana EASA CS-LSA).

  Holowanie szybowca

Wyposażenie i konfiguracja samolotu:

VIRUS SW może być całkowicie indywidualnie skonfigurowany uwzględniając preferencje i potrzeby przyszłego właściciela.

VIRUS SW jest dostępny w dwóch wersjach płatowca: z kółkiem przednim lub kółkiem ogonowym.

Do samolotu oferowane są 3 wersje silnikowe:

  • gaźnikowy Rotax 912 UL (80KM)
  • gaźnikowy Rotax 912 ULS (100KM)
  • na wtrysku Rotax 912 iS (100KM)

Virus SW może zostać wyposażony w liczne opcje dodatkowe takie jak TCAS, Autopilot, GPS, ELT i inne w zależności od potrzeb przyszłego użytkownika. Układ tablicy przyrządów oraz kolor tapicerki w kabinie są ustalane z klientem na postawie jego indywidualnych preferencji

Virus SW interior

Wpis na Listę Typów Zakwalifikowanych ULC:

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał 8 marca 2013 decyzję o wpisie samolotu ultralekkiego Pipistrel Virus SW na Listę Typów Zakwalifikowanych pod numerem LTZ: 13/2013-1. Wpis oznacza uznanie samolotu Virus SW przez polski nadzór lotniczy i stanowi formę otrzymania krajowego "certyfikatu typu" dla samolotu ultralekkiego.

Wpis na Listę Typów Zakwalifikowanych potwierdza wysoką jakość wykonania  i należyty poziom bezpieczeństwa konstrukcji samolotu Pipistrel Virus SW. Podczas przeprowadzonego audytu ULC w fabryce Pipistrel zostało potwierdzone, że samoloty produkowane są wg najwyższych standardów przy zachowaniu nowoczesnej technologii. Dzięki wpisowi na LTZ przy rejestracji nowego samolotu pozwolenie na wykonywanie lotów zostanie wydane na dwa lata. Ponadto procedury związane z rejestracją i uznaniem zdatności do lotu będą prostsze i czasowo krótsze.

W wydanej decyzji ULC potwierdził możliwość wykonywania samolotem lotów nocnych VFR, jak również możliwość holowania szybowców.

Poniżej decyzja Prezesa ULC o wpisie na Listę Typów Zakwalifikowanych


Masz dodatkowe pytania? Śmiało dzwoń 691 95 35 66 lub pisz na biuro@skydream.pl a postaramy się udzielić dodatkowych informacji.
Chcialbyś zobaczyć VIRUS'a SW na żywo? - odwiedź lotnisko EPBA w Bielsku-Białej!

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"