Lekki samolot w układzie górnopłat
Virus SW

Virus SW

Virus SW

SW 80 (472.5kg)

SW 100 (472.5kg)

SW 100 (600kg)
certyfikowany CS-LSA

SILNIK ROTAX

ROTAX 912 UL

ROTAX 912 ULS / 912iS

ROTAX 912 ULS

Moc maksymalna

80 KM przy 5800 RPM

100 KM przy 5800 RPM

100 KM przy 5800 RPM

ŚMIGŁO

Zmienny skok

Zmienny skok

Zmienny skok

WYMIARY

Rozpiętość skrzydeł

10,71 m

10,71 m

10,71 m

Długość

6,5 m

6,5 m

6,5 m

Wysokość

1,85

1,85

1,85

Powierzchnia skrzydeł

9,51 m2

9,51 m2

9,51 m2

Klapy dodatnie

9 deg, 19 deg 

9 deg, 19 deg

9 deg, 19 deg

Klapy ujemne

5 deg 

5 deg 

5 deg

Środek ciężkości

25% - 37%

25% - 37%

25% - 37%

WAGI

Masa pusta

287 kg

289 kg

289 kg

max masa startowa (MTOW)

450 kg / 472.5 kg

450kg / 472.5 kg

600 kg

Pojemność zbiorników

2 x 50 l

2 x 50 l

2 x 50 l

OSIĄGI

DANE dla TOM 472.5 kg

DANE dla TOM 600 kg

Przeciągnięcie przy klapach

64 km/h

64 km/h

74 km/h

Przeciągnięcie bez klap

79 km/h

79 km/h

84 km/h

Prędkość przelotowa (75% mocy)

246 km/h

273 km/h

264 km/h

Prędkość maksymalna w locie poziomym

264 km/h

283 km/h

275 km/h

VNE

302 km/h

302 km/h

302 km/h

Prędkość maksymalna z hamulcami aerodynamicznymi

205 km/h

205 km/h

205 km/h

Prędkość maksymalna z klapami

130 km/h

130 km/h

130 km/h

Prędkość (turbulencja) Vb

250 km/h

250 km/h

250 km/h

Prędkość najlepszego wznoszenia

140 km/h

140 km/h

148 km/h

Najlepsze wznoszenie

6.1 m/sec 

8.4 m/sec

6.6 m/sec

Prędkość dla max doskonałości

118 km/h

118 km/h

123 km/h

Doskonałość

1:17

1:15

1:15

Rozbieg

140 m 

95 m

140 m

Długość startu nad przeszkodę 15m

225 m

175 m

230 m

Maksymalny pułap

6200 m 

6800 m

5800 m

czas przechylenia 45° - 45°

1,6 sec 

1,6 sec 

1.6 s

Zużycie paliwa przy prędkości przelotowej

13.6 l/godz

17.8 l/godz
(912 ULS)

15,5 l/godz (912iS)

18.0 l/godz

Czas lotu

6,9 godzin

5,3 godzin

5.3 godzin

Użytkowanie

VFR dzień, VFR noc

VFR dzień, VFR noc

VFR dzień

Zasięg

1650 km 

1450km / 1700km

1415 km

Maksymalne dopuszczalne
przeciążenia (x 1,8)

+4g  -2g 

+4g  -2g 

+4g  -2g

Projektowy i testowany współczynnik przeciążeń

minumum 1.875

minumum 1.875

minumum 1.875