+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Informacje

Skrót informacji technicznych:

Prędkość przelotowa: 225 km/h
Silnik: Rotax 912 UL (80KM)
Doskonałość: 1:24
Rozpiętość skrzydeł: 12,5m
Śmigło kompozytowe przestawne w locie, chorągiewkujące - Pipistrel VARIO
Zasięg: 1300km / 2100km
Zbiorniki paliwa: 2x30l / 2x50l
Zużycie paliwa: 9,5 l/h
Konstrukcja kompozytowa i niska waga ok. 290kg
Dostępny w wersji z kółkiem przednim lub ogonowym
Świetna widoczność, brak zastrzałów
Wyposażony w hamulce aerodynamiczne
MTOW = 450kg, 472,5kg
Dopuszczony do lotów nocnych VFR
!
Wpisany na Listę Typów Zakwalifikowanych ULC: LTZ 14/2013-1
Opcja FLEX - uzyskaj parametry samolotu SINUS dzięki wymiennym końcówkom skrzydeł!
Idealny do lotów na trasie, lotów rekreacyjnych, a nawet szybowcowych


Porównanie VIRUS'a 912 z innymi samolotami Pipistrel

Informacje ogólne

Ultralekki Pipistrel Virus 912 jest szybkim, a przy tym nadzwyczaj ekonomicznym samolotem ultralekkim. Posiada prędkość przelotową 225km/h, a średnie spalanie samolotu podczas użytkowania wynosi niecałe 10 litrów benzyny samochodowej PB95 na godzinę lotu! Virus 912 świetnie nadaje się w do przelotów długodystansowych, ale również może być wykorzystany w szkoleniu. Warto wspomnieć o szybowcowych cechach Virusa 912, który posiada doskonałość 1:24 (zbliżona do szybowca SZD Bocian) i sprawdzi się również w lotach termicznych! Samolot ofertuje bezprecedensową czułość sterowania, przy zachowaniu wysokich parametrów przelotowych. Doskonale wypełnia przestrzeń pomiędzy ultralekkim samolotem Sinus o cechach motoszybowca i super szybkim Virusem SW. Jego istotną cechą jest dopuszczenie przez ULC do wykonywania lotów nocnych VFR (VFR noc)!

Jeśli nie możesz się zdecydować, czy wybrać Virus'a 912 czy Sinus'a to istnieje rozwiązanie problemu! Oferowana opcja FLEX wymiennych końcówek skrzydeł pozwoli Ci mieć te dwa samoloty w jednym. Przy założonych krótkich końcówkach będziesz mógł korzystać w pełni z parametrów Virus'a 912, a przy długich z charakterystyki Sinus'a. Wymiana końcówek nie zajmie dłużej niż 10minut!

UWAGA: Opcja FLEX dostępna tylko dla samolotów Virus 912 i Sinus. Jest niedostępna dla samolotu Virus SW

Pipistrel - Opcja FLEX

Virus jest samolotem ultralekkim, który został doceniony przez amerykańską agencję kosmiczną NASA - i to dwukrotnie!W 2007 roku VIRUS zdobył nagrodę PAV 2007 (Personal Air Vehicle), a w 2008 roku ponownie jego świetne parametry zostały docenione zdobywając nagrodę GAT 2008 (General Aviation Technology). Podczas konkursu GAT 2008 Virus wykazał się w porównianiu z samolotem CT o 19% mniejszym zużyciem paliwa i o 23% wyższą prędkością przelotową.

Połączenie świetnych charakterystyk - dla latania po trasie i szybowania!

Samolot ultralekki jakim jest Virus 912 jest idealny w każdej sferze zastosowania. Przy 75% mocy silnika samolot osiąga prędkość przelotową wynoszącą aż 225km/h. Zużycie paliwa Virus'a 912 podczas jego użytkowania to ok. 10 l/h, co sprawia, że staje się on jednym z najtańszych środków transportu dostępnych na rynku i najbardziej ekonomicznym samolotem ultralekkim na rynku. Zasięg Virusa 912 (przy 100 litrowych zbiornikach) to ponad 2000km, więc czego chcieć więcej? Problem zaopatrzenia w paliwo na obcych lotniskach przestaje być problemem. Poza wyjątkową ekonomią samolotu, jego doskonałość 1:24 (prawie jak szybowiec SZD Bocian), śmigło ustawiane w chorągiewkę oraz hamulce aerodynamiczne pozwalają wyłączyć silnik i cieszyć się urokami lotów szybowcowych. A do tego wszystkiego samolot Virus 912 nie jest ograniczony wyłącznie do lotów w dzień (day VFR), bo może również latać nocą (night VFR)!

Pipistrel Virus 912 może startować i lądować na bardzo krótkich lądowiskach dzięki posiadanym hamulcom aerodynamicznym. Może trudno to sobie wyobrazić, ale w Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami ultralekkimi - lotniska.dlapilota.pl. Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 400m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki!

Ultralekki samolot Virus 912 sprawdzi się w użytkowaniu komercyjnym np. w lotach patrolowych i obserwacyjnych oraz fotografii lotniczej. Bezzastrzałowa konstrukcja oraz możliwość szybkiego (3min) demontażu drzwi zapewnią świetną i niezakłóconą widoczność. Szkolenie do uzyskania uprawnień Świadectwa Kwalifikacji UACP to kolejne pole wykorzystania Virusa 912.

Komfort i możliwość personalizacji kabiny

Przestrzenna, bardzo dobrze wentylowana kabina pozytywnie wpływa na komfort lotu przy długich przelotach. Przesuwane pedały steru kierunku pozwalają na idealne dopasowanie pozycji za sterami zarówno niskich, jak i wysokich pilotów. Virus 912 jest idealnym środkiem do podróży na długich dystansach (krajowych i zagranicznych), ponieważ jego przestronna kabina posiada dużą ilość miejsca dla dwóch osób. Ponadto pojemny luk bagażowy za siedzeniami bez problemu pomieści np. namiot, śpiwory, dmuchany materac, torbę podróżną, składany rowerek oraz inne rzeczy niezbędne podczas weekendowego wypoczynku lub podróży służbowej.

Virus 912 jest samolotem posiadającym możliwość pełnej personalizacji wyposażenia uwzględniając preferencje i potrzeby przyszłego właściciela.

Virus 912 jest dostępny w dwóch wersjach płatowca: z kółkiem przednim lub kółkiem ogonowym.

Virus 912 może zostać wyposażony w liczne opcje dodatkowe takie jak TCAS, Autopilot, GPS, ELT i inne w zależności od potrzeb przyszłego użytkownika. Układ tablicy przyrządów oraz kolor tapicerki w kabinie są ustalane z klientem na postawie jego indywidualnych preferencji.

Komfortowe siedzenia Pipistrel Virus 912

Bezpieczeństwo

Konstrukcja Virusa 912 wykonana jest w całości z nowoczesnych materiałów kompozytowych składających się z włókien węglowych, szklanych i Kevlaru. Kabina samolotu Virus 912 jest wykonana w technologii absorbującej energię, zbudowana m.in. z włókien Kevlaru, który zapewnia integralność kabiny nawet w przypadku mocnego uderzenia. Wysokie bezpieczeństwo konstrukcji Virus'a potwierdza również jego wysoka doskonałość wynosząca 1:24 pozwalająca, np. w przypadku awarii silnika, szybować dużo dalej niż innymi samolotami dając możliwość znalezienia miejsca do bezpiecznego lądowania awaryjnego. Ponadto nad bezpieczeństwem lotu czuwa spadochron ratunkowy Galaxy GRS, który może zostać otwarty nawet przy maksymalnej prędkości i niewielkiej wysokości (60m nad ziemią), bezpiecznie sprowadzając na ziemię cały samolot wraz z załogą. Virus 912 może również zostać wyposażony w elektroniczne urządzenia antykolizyjne typu TCAS, informujące pilota o innym ruchu lotniczym.

Firma Pipistrel posiada bardzo duże doświadczenie w budowie samolotów ultralekkich - ponad 800 egzemplarzy latających na świecie, potwierdza to, że samolot reprezentuje bardzo wysoka jakość wykonania i bezpieczeństwo konstrukcji.

Wpis na Listę Typów Zakwalifikowanych

15 listopada 2013 samolot ultralekki Pipistrel Virus 912 został wpisany na Listę Typów Zakwalifikowanych Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem LTZ: 14/2013-1. Wpis oznacza uznanie samolotu Virus 912 przez polski nadzór lotniczy i stanowi formę otrzymania krajowego "certyfikatu typu" dla samolotu ultralekkiego.

Wpis na Listę Typów Zakwalifikowanych potwierdza wysoką jakość wykonania  i bezpieczeństwo konstrukcji Virus'a 912. Dzięki wpisowi na LTZ przy rejestracji nowego samolotu pozwolenie na wykonywanie lotów zostanie wydane na dwa lata. Ponadto procedury związane z rejestracją i uznaniem zdatności do lotu będą prostsze i czasowo krótsze. Warto zwrócić uwagę, że w wydanej decyzji ULC potwierdził możliwość wykonywania samolotem lotów nocnych VFR.

Poniżej decyzja Prezesa ULC o wpisie na Listę Typów Zakwalifikowanych

Lista Typów Zakwalifikowanych Pipistrel Virus 912

Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń 691 953 566 lub napisz na biuro@skydream.pl, a postaramy się udzielić dodatkowych informacji.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"