Taurus: szybowiec z możliwością samostartu

Taurus

Pipistrel Taurus posiada szybowcową charakterystykę, układ siedzeń typu side-by-side oraz własny napęd (spalinowy lub elektryczny) zapewniający samostart oraz pełniący rolę silnika dolotowego.

Może zostać zarejestrowany jako samolot ultralekki lub szybowiec z napędem.

Taurus

Powody, dla którego Taurus jest wyjątkowy

DOSKONAŁOŚĆ 1:41 I SAMOSTART

 

Pipistrel Taurus jest jednym z niewielu na świecie statków powietrznych posiadających szybowcową charakterystykę, układ siedzeń typu side-by-side, własny napęd zapewniający pełną niezależność.

Wysuwany silnik służący do samostartu, który również może być jako silnik dolotowy, podwójne podwozie dające możliwość swobodnego kołowania oraz wysoka doskonałość wynosząca 1:41 sprawiają, że nikną wszelkie niedogodności związane ze sportem szybowcowym.

Dzięki temu możesz w pełni korzystać z radości latania!

 

Powód, dla którego warto wybrać Taurusa

WYJĄTKOWE WŁASNOŚCI

 

Pipistrel Taurus jest jedynym dwuosobowym statkiem powietrznym o rozpiętości skrzydeł 15m wyposażonym w silnik (spalinowy Rotax 503 o mocy 50KM lub elektryczny o mocy 40kW) oraz chowane podwójne podwozie ułatwiające kołowanie. Dzięki swojej charakterystyce to pilot decyduje gdzie i kiedy ma ochotę polecieć!

Kiedy inni będą czekać na hol, Taurusem będziesz mógł przyglądać się im z lotu ptaka. Jeśli jednak kochasz lot za holówką lub wyciągarką - żaden problem, poniweważ Taurus także może zostać wyposażony w tradycyjny zaczep.

Po osiągnięciu pożądanej wysokości silnik jest chowany w kadłubie i można oddać się czystej przyjemności lotu szybowcowego. Silnik może zostać ponownie uruchomiony, w każdym dowolnym momencie lotu i może służyć jako pomoc w nabraniu wysokości lub jako silnik dolotowy.

Własny silnik i podwójne podwozie na ziemi zapewnią, żę na pas wykołujesz i wystartujesz bez pomocy osób trzecich!

Wyjątkowy Taurus jest również dostępny jako

WERSJA ELECTRO

 

Pomyśl tylko o absolutnej ciszy, bez wibracji silnika... usłyszysz tylko szum powietrza.. Taki statek powietrzny  jest w 100% przyjazny dla środowiska nie zużywając energii źródeł nieodnawialnych oraz nie emituje szkodliwych spalin.

Za napęd Taurusa Electro odpowiada 40kW silnik elektryczny oraz zestaw specjalnie zaprojektowanych baterii litowych pozwalających na osiągnięcie wysokości 1200m (4000ft) lub 2000m (6500ft). Litowe baterie zarządzane i monitorowane są specjalnym systemem BMS (Battery Management System) dbającym o jak najbardziej efektywne wykorzystanie baterii oraz utrzymanie ich w zdrowej kondycji.

Przestronna kabina

Kokpit Taurusa jest wyjątkowo komfortowy i przestrzenny. Układ side-by-side wpływa na poprawę komunikacji w kokpicie z pasażerem lub drugim pilotem, a zdwojony system sterowania umożliwia loty szkolne.

Specjalne przygotowany system wentylacji zapewni świeże powietrze w kabinie, nawet w upalne dni. Dodatkowo do dyspozycji w kabinie są kieszenie na dokumenty, mapy, notatki dostępne z obu foteli oraz przestrzeń bagażowa za siedzeniami.

Ergonomiczna tablica przyrządów może zostać wyposażona niemalże w każdą pożądaną awionikę, a jej kształt nie zakłóca widoczności z kabiny. 

W razie potrzeby Taurus może zostać wyposażony w instalację tlenową.

 

Taurus - kabina

 

Główne cechy Taurusa

 

  • doskonałość 1:41
  • duża i przestronna kabina, gdzie nawet wysoki pilot posiada komfortowe warunki
  • możliwość ustawienia pedałów podczas lotu
  • świetna widoczność na zewnątrz
  • silnik (spalinowy lub elektryczny) zapewniający samostart i dający możliwość dolotu
  • wznoszenie ponad 2.5 m/s
  • podwójne podwozie ułatwiające kołowanie
  • możliwość instalacji systemu ratunkowego GRS
Bezpieczeństwo

Stawiamy bezpieczeństwo lotu na najwyższym poziomie. Z tego powodu kokpit Taurusa został wykonany w myśli nadrzędnego bezpieczeństwa załogi.

Całość kabiny wykonana z kompozytów zawierających m.in. włókna kevlarowe sprawia, że kabina jest bardzo wytrzymała i chroniąca załogę, a dodatkowo posiada własności absorbujące energię podczas uderzenia.

Chcąc jeszcze bardziej podnieść bezpieczeństwo lotu i załogi, istnieje możliwość instalacji spadochronowego systemu ratunkowego GRS, który w razie niebezpieczeństwa sprowadzi Taurusa wraz z załogą na własnym spadochronie.