+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Informacje

Samolot ultralekki Pipistrel Taurus jest jedynym na świecie samolotem ultralekkim posiadającym szybowcową charakterystykę, układ siedzeń typu side-by-side oraz własny napęd zapewniający pełną niezależność. Pipistrel Taurus posiada własny wysuwany silnik służący do samo-startu, który również może być wykorzystany do dolotu, podwójne podwozie dające możliwość swobodnego kołowania oraz wysoką doskonałość wynoszącą 1:41, a to wszystko w przestronnej kabinie przy niewysokich kosztach eksploatacji. Taurus sprawi, że problemy poszukiwania pomocy przy trzymaniu skrzydła podczas startu, oczekiwania na hol za samolem lub za wyciągarką odejdą w niepamięć!

Pipistrel Taurus jest jedynym dwuosobowym statkiem powietrznym o rozpiętości skrzydeł 15m wyposażonym w dwusuwowy silnik Rotax 503 (50KM) oraz chowane podwójne podwozie ułatwiające kołowanie. Dzięki swojej charakterystyce to pilot decyduje gdzie i kiedy ma ochotę polecieć! Kiedy inni będą czekać na hol, Taurusem będziesz mógł przyglądać się im z lotu ptaka. Jeśli jednak kochasz lot za holówką lub wyciągarką - żaden problem. Taurus może być również wyposażony w hak do holu.

Warto nadmienić, że po osiągnięciu pożądanej wysokości silnik może zostać schowany w kadłubie i można oddać się czystej przyjemności lotu szybowcowego. Silnik w razie potrzeby może zostać uruchomiony, w każdym dowolnym momencie lotu. Może on służyć jako pomoc w nabraniu wysokości lub służyć jako silnik dolotowy. Własny silnik i podwójne podwozie na ziemi zapewnią, żę na pas wykołujesz i wystartujesz bez pomocy osób trzecich!

Start i wznoszenie

Po starcie do osiągnięcia wysokości 500 m (1650 ft) Taurus potrzebuje tylko 3 minuty, 6 minut do 1000 m (3300 ft) i 10 minut do 1500 m (5000 ft). Po osiągnięciu pożądanej wysokości, wyłączasz i chowasz silnik. Czas pracy silnika przy standardowych, 30l zbiornikach to ok. 2-2,5h.

Parametry szybowcowe

Szybownictwo nabiera nowego znaczenia kiedy zaczynasz korzystać z doskonałości na poziomie 1:41 oraz z klap posiadających 5 ustawień. Warto zwrócić uwagę, że w przelotach z drugim pilotem, układ siedzeń side-by-side ułtawia komunikację i przekazywanie poleceń, poprawia warunki prowadzenia szkolenia, czy zwiększa komfort rozmowy.

Podsumowując zalety Taurusa, bezwzględnie należą do nich:

  • duża i przestronna kabina, gdzie nawet wysoki pilot posiada komfortowe warunki lotu
  • świetna widoczność na zewnątrz
  • silnik zapewniający samostart i dający możliwość dolotu
  • możliwość ustawienia pedałów podczas lotu
  • podwójne podwozie ułatwiające kołowanie
  • możliwość instalacji systemu ratunkowego GRS
  • doskonałość 1:41

Bezpieczeństwo

Stawiamy bezpieczeństwo lotu na najwyższym poziomie. Z tego powodu kokpit Taurusa został wykonany w myśli nadrzędnego bezpieczeństwa załogi. Całość kabiny wykonana z kompozytów zawierających włókna kevlarowe sprawia, że w razie uderzenia zapewni integralność struktury nie narażająć pilotów na skaleczenie ostrymi krawędziami. Dodatkową cechą kabiny jest wykonanie jej w technologii absorbującej energię przy uderzeniu. Chcąc jeszcze bardziej podnieść bezpieczeństwo lotu i załogi, istnieje możliwość instalacji spadochronowego systemu ratunkowego GRS, który sprawi, że w razie niebezpieczeństwa samolot wyląduje na własnym spadochronie.

Inteligenta kontrola silnika

Inteligentny system kontroli silnika sprawia, że nadzór nad jego pracą odbywa się automatycznie, upewniając się m.in., czy śmigło  prawidłowo ustawiło się do zamknięcia silnika oraz czy silnik został prawidłowo zamknięty. Inteligentny system kontroli czuwa i zapobiega przypadkowemu uruchomieniu lub schowaniu silnika!

Miejsce w kokpicie

Kokpit Taurusa jest wyjątkowo komfortowy i przestrzenny. Układ side-by-side wpływa na poprawę komunikacji w kokpicie z pasażerem lub drugim pilotem. W pełni podwójny system sterowania jest dostępny zarówno z lewego, jak i prawego fotela. Specjalne przygotowany system wentylacji zapewni odpowiedni obieg powietrza w kabinie nawet w upalne dni. Ergonomiczna tablica przyrządów może zostać wyposażony niemalże w każdą pożądaną awionikę, a jego kształt nie zakłóci widoczności z kabiny. Dodatkowo do dyspozycji w kabinie są kieszenie na dokumenty, mapy, notatki dostępne z obu foteli oraz przestrzeń bagażowa za siedzeniami. W razie życzenia samolot może zostać wyposażony w instalację tlenową.

Taurus z napędem elektrycznym?

To możliwe! Pipistrel posiada w ofercie samolot Taurus Electro. Pomyśl tylko o absolutnej ciszy, bez wibracji silnika, tylko powietrza szum.. Samolot jest w 100% przyjazny dla środowiska nie zużywając energii źródeł nieodnawialnych oraz nie emituje szkodliwych spalin. Taurus Electro jest jednym dostępnym na rynku elektrycznym samolotem ultralekkim produkowanym seryjnie! Za napęd odpowiada 40kW silnik elektryczny oraz zestaw specjalnie zaprojektowanych baterii litowych pozwalających na osiągnięcie wysokości 1200m (4000ft) lub 2000m (6500ft). Baterie zarządzane i monitorowane są specjalnym systemem BMS (Battery Management System) dbającym o jak najbardziej efektywne wykorzystanie baterii oraz utrzymanie ich w zdrowej kondycji.

Pipistrel Taurus jest rejestrowany w Polsce jako samolot ultralekki (MTOW 450/472,5 kg).

Masz dodatkowe pytania? Śmiało dzwoń 691 95 35 66 lub pisz na biuro@skydream.pl a postaramy się udzielić dodatkowych informacji.

 

 

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"