+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Dane Techniczne

Model

TAURUS M

TAURUS E

SILNIK

2 suwowy 2 cylindry

Elektryczny PEM

moc maksymalna

53 KM przy 6800 rpm

40 kW 2min/25const

ŚMIGŁO - Dwupłatowe

 

Pipistrel 1600 mm średnicy

Pipistrel 1650 mm średnicy

WYMIARY

rozpiętość skrzydeł

14,97 m

14,97 m

długość

7,30 m

7,30 m

wysokość

1,41 m

1,41 m

powierzchnia skrzydeł

12,33 m²

12,33 m²

pozycje klap dodatnich

0, +5, +9, +18 deg

0, +5, +9, +18 deg

pozycje klap ujemnych

-5 deg

-5 deg

środek ciężkości

23%- 45%

23%- 45%

MASY

masa pustego

285 kg

306 kg

minimalna waga pilota (brak balastu z przodu)

90 kg

90 kg

minimalna waga pilota (z opcjonalnym balastem przednim)

69kg

69 kg

maksymalna masa startowa (MTOW)

450 / 472,5 / 550 kg

450 / 472,5 / 550 kg

pojemność zbiornika paliwa w skrzydle

30 l

-

paliwo użyteczne

27 l

-

waga baterii

pojemność baterii LI-PO

-

-

42 kg

4,75 KWh (std)

OSIĄGI

przeciągnięcie przy klapach

63 km/h

63 km/h

przeciągnięcie bez klap

71 km/h

71 km/h

prędkość manewrowa

163 km/h

163 km/h

maksymalna prędkość z wypuszczonymi klapami

130 km/h

130 km/h

maksymalna prędkość z hamulcem aerodynamicznym

225 km/h

225 km/h

VNE

225 km/h

225 km/h

minimalne opadanie

0,70 m/sec

0,70 m/sec

prędkość minimalnego opadania

94km/h

94km/h

maksymalne opadanie z hamulcem aerodynamicznym

5,5 m/s

5,5 m/s

Doskonałość max.

1: 41

1: 41

Prędkość przy max. doskonałości

115 km/h

115 km/h

najlepszy ślizg przy 150 km/h

1: 32

1: 32

maksymalna prędkość holu

107 km/h

107 km/h

czas przechyłu 45°-45°

3,5 s

3,5 s

droga startowa przy MTOW

180 m

160 m

droga startowa nad 15m przeszkodę przy MTOW

265 m

245 m

Prędkość najlepszego wznoszenia

100 km/h

95 km/h

Maksymalne wznoszenie (MTOW)

2.9 m/s

3.1 m/s

obsługiwany pułap MTOW

3.900

1.100 m AGL

maksymalne dopuszczalne przeciążenie (x1,8)

5.33 G - 2.65 G

5.33 G - 2.65 G

samolot projektowany i testowany przy współczynniku

minimum 1.875

minimum 1.875

zużycie paliwa przy pełnej mocy

18 l/h

-

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"