Samolot ultralekki Sinus

Sinus

Pipistrel Sinus to ultralekki samolot łączący w sobie cechy szybowca i samolotu. Taka mieszanka skutkuje świetnymi osiągami oraz niezwykłą ekonomią podczas przelotu. 

Dzięki opcji wymiennych końcówek FLEX, Sinus ma możliwość konwersji charakterystki i osiągów takich jakimi dysponuje samolot Virus 912.

Sinus

Prędkość przelotowa: 200 km/h
Zasięg: 2000 km
Silnik: Rotax 912 UL (80KM)
Warianty: z kółkiem przednim lub ogonowym
Doskonałość: 1:28
Rozpiętość skrzydeł: 14,97m
Warunki użytkowania: VFR dzień / VFR noc

  • Wyposażony w hamulce aerodynamiczne

  • Opcja FLEX - uzyskaj parametry samolotu VIRUS 912 dzięki wymiennym końcówkom skrzydeł!

 

Powód, dla którego Sinus jest wyjątkowy?

LATAJ I SZYBUJ

 

Pipistrel Sinus to ultralekki samolot łączący w sobie cechy szybowca i samolotu. Taka mieszanka skutkuje świetnymi osiągami oraz niezwykłą ekonomią podczas przelotu.  Sinus jest pierwszym samolotem ultralekkim na świecie, którym w 2004 roku obleciano dookoła świat. Połączenie cech szybowca i samolotu sprawiło, że Sinus podczas przelotu z prędkością 200km/h potrzebuje zaledwie 9 litrów paliwa samochodowego PB95 na godzinę lotu!

Sinus jest najoszczędniejszym samolotem ultralekkim dostępnym na rynku. Posiadając 100 litrowe zbiorniki paliwa Sinus posiada zasięg aż 2000km, dzięki czemu świetnie sprawdzi się podczas dalekich przelotów.

Szybowcową naturę Sinusa potwierdzają hamulce aerodynamiczne oraz jego wysoka doskonałość (1:28) zbliżona do szybowca Puchacz. Po wyłączeniu silnika i ustawieniu śmigła w chorągiewkę, pozostaje Ci przyjemność korzystania z szybowcowego charakteru Sinus'a, a gdy zajdzie taka potrzeba zawsze możesz uruchomić silnik i lecieć tam gdzie chcesz.

Dlaczego wybrać Sinusa?

WYMIENNE KOŃCÓWKI SKRZYDEŁ

 

Jeśli nie możesz się zdecydować, czy wybrać  Sinus'a czy Virus'a 912 ze względu na różnice w charakterystykach tych samolotów, to istnieje rozwiązanie tego problemu! Oferowana opcja wymiennych końcówek skrzydeł (FLEX) pozwoli Ci mieć te dwa samoloty w jednym. Przy założonych krótkich końcówkach będziesz mógł korzystać w pełni z parametrów Virus'a 912, a przy długich z charakterystyki Sinus'a. Wymiana końcówek nie zajmie Ci więcej niż 10minut!

Kupując Sinusa, możesz mieć tak naprawdę 3 samoloty w jednym! Dostajesz szybowiec ze śmigłem ustawianym w chorągiewkę, bardzo ekonomiczny samolot o charakterze motoszybowcowym, a z opcją FLEX i krótkimi końcówkami skrzydeł Virus'a 912 świetnie nadaja się do lotów na długich trasach z większymi prędkościami.

Dlaczego właśnie Sinus?

WIELE ZASTOSOWAŃ

 

Ultralekki samolot Sinus ma możliwość wykorzystania komercyjnego np. w lotach patrolowych i obserwacyjnych. Jego osiągi pozwalają także na wolne i precyzyjne latanie, na przykład w ramach pomiarów geodezyjnych.

Bezzastrzałowa konstrukcja oraz drzwi, które zdejmuje się w zaledwie 3 min zapewnią świetną widoczność na zewnątrz osobom wykonującym zdjęcia lotnicze.

Szkolenie do uzyskania uprawnień Świadectwa Kwalifikacji UACP to kolejna możliwość komerycyjnego użytkowania Sinus'a.

Wyraź swój indywidualny charakter

Pipistrel Sinus jest samolotem posiadającym możliwość pełnej personalizacji wyposażenia uwzględniając preferencje i potrzeby przyszłego właściciela. Sam zadecydujesz jakie wyposażenie zostanie zainstalowane w samolocie, jak będzie wyglądać tablica przyrządów oraz jaką kolorystykę będzie posiadać tapicerka w kabinie.

Sinus może zostać wyposażony w liczne opcje dodatkowe takie jak urządzenie antykolizyjne, system autopilota, ELT i wiele innych podnosząc komfort i bezpieczeństwo podróży. 

Przestrzenna, bardzo dobrze wentylowana kabina świetnie sprawdza się przy długich przelotach. Przesuwane pedały steru kierunku pozwolą Ci na idealne dopasowanie pozycji za sterami. Sinus jest idealnym samolotem do lotów rekreacyjnych i szybowcowcych, ale nadaje się również do podróży na długich dystansach (krajowych i zagranicznych). Pojemny luk bagażowy za siedzeniami bez problemu pomieści np. namiot, śpiwory, dmuchany materac, torbę podróżną, składany rowerek oraz inne rzeczy niezbędne podczas weekendowego wypoczynku lub podróży służbowej.

 

Wnętrze samolotu Pipistrel

 

Gdzie mogę polecieć?

Pipistrel SINUS może startować i lądować na bardzo krótkich lądowiskach dzięki hamulcom aerodynamicznym. Do oderwania się od ziemi Sinus potrzebuje niecałe 90m! W Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami ultralekkimi.

Pod adresem lotniska.dlapilota.pl możesz sprawdzić ile lądowisk jest w Twojej okolicy!

Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 350m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki!

 

Lotniska w Polsce

Bezpieczeństwo konstrukcji

Sinus w całości zbudowany jest z nowoczesnych materiałów kompozytowych posiadających w swoich strukturach włókna węglowe, szklane i kevlar. Kabina samolotu dzięki swojej konstrukcji posiada właściwości pochłaniania energii uderzenia oraz chroni załogę przed obrażeniami.

Wysoka doskonałość Sinus'a (1:28) pozwala na szybowanie na odległości 28km przy utracie 1km wysokości. Dzięki takiej charakterystyce, np. w przypadku awarii silnika, pilot może szybować dużo dłużej i na większe odległości niż innymi samolotami mając szansę znalezienia miejsca do bezpiecznego lądowania awaryjnego.

Nad bezpieczeństwem załogi czuwa spadochron ratunkowy, którego uruchomienie w sytuacji zagrożenia  bezpiecznie sprowadzi na ziemię cały samolot wraz z załogą. System spadochronowy zadziała również przy maksymalnej prędkości samolotu, nawet na wysokości 60m nad terenem. Dodatkowo samolot ultralekki Sinus może zostać wyposażony w systemy podnoszące bezpieczeństwo lotu takie jak urządzenie antykolizyjne, autopilot, dostęp do aktualnej sytuacji meteorologicznej.

Firma Pipistrel posiada bardzo duże doświadczenie w budowie samolotów ultralekkich - ponad 1000 egzemplarzy latających na świecie, potwierdza to, że samolot reprezentuje bardzo wysoka jakość wykonania i bezpieczeństwo konstrukcji.

Dlaczego wybrać Sinus'a?

WSPARCIE PRZY ZAKUPIE

 

Przy zakupie samolotu pomagamy w zakresie rejestracji i dopuszczenia do lotu, dzięki czemu w momencie odbioru samolotu, od razu możesz wzbić się w powietrze i w pełni korzystać z radości latania.. Nowe samoloty dostarczamy do dowolnego miejsca w Polsce

Przy wydaniu samolotu zapewnimy Ci przeszkolenie na typ pod okiem doświadczonego instruktora, tak byś w swoim nowym samolocie mógł czuć się swobodnie i bezpiecznie.

Naszym klientom oferujemy możliwość finansowania  w formie leasingu. Wysokość miesięcznych kosztów możesz dopasować do swoich potrzeb. Warto wspomnieć, że od rat leasingowych można odliczyć pełną wartość podatku VAT. Chcąc zapewnić najwyższy poziom usług oraz niskie raty, współpracujemy z największymi towarzystwami leasingowymi w Polsce.

Jeśli jesteś zainteresowany finansowaniem w formie leasingu, wypełnij formularz na dole strony, a przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę.