+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Informacje

Skrót informacji technicznych:

Prędkość przelotowa: 200 km/h
Silnik: Rotax 912 UL (80KM)
Doskonałość: 1:28
Rozpiętość skrzydeł: 14,97m
Dostępny w wesji: z kółkiem przednim lub kółkiem ogonowym
Śmigło przestawne w locie, ustawiane w chorągiewkę - Pipistrel VARIO
Zasięg: 1200km / 2000km
Zbiorniki paliwa: 2x30l / 2x50l
Zużycie paliwa: 9,2 l/h (PB95)
Konstrukcja kompozytowa i niska waga ok. 300kg
Świetna widoczność, brak zastrzałów
Wyposażony w hamulce aerodynamiczne
MTOW = 450kg / 472,5kg
Dopuszczony do lotów nocnych VFR
(VFR noc)!
Opcja FLEX - uzyskaj parametry samolotu VIRUS 912 dzięki wymiennym końcówkom skrzydeł!
Idealne połączenie właściwości motoszybowca, szybowca i samolotu ultralekkiego!


Porównanie SINUS'a z innymi samolotami Pipistrel

Informacje ogólne

Pipistrel Sinus to ultralekki samolot łączący w sobie cechy szybowca i samolotu. Taka mieszanka skutkuje świetnymi osiągami oraz niezwykłą ekonomią podczas przelotu.  Sinus jest pierwszym samolotem ultralekkim na świecie, którym w 2004 roku obleciano świat dookoła. Połączenie cech szybowca i samolotu sprawiło, że Sinus podczas przelotu z prędkością 200km/h potrzebuje zaledwie 9 litrów paliwa samochodowego PB95 na godzinę lotu! Sinus jest najoszczędniejszym samolotem ultralekkim dostępnym na rynku. Posiadając 100 litrowe zbiorniki paliwa Sinus posiada zasięg aż 2000km, dzięki czemu świetnie sprawdzi się podczas dalekich przelotów. Szybowcową naturę Sinusa potwierdzają hamulce aerodynamiczne oraz jego wysoka doskonałość (1:28) zbliżona do szybowca SZD Puchacz. Po wyłączeniu silnika i ustawieniu śmigła w chorągiewkę, pozostaje przyjemność korzystania z szybowcowego charakteru Sinus'a, a gdy zajdzie taka potrzeba zawsze możesz uruchomić silnik i lecieć tam gdzie chcesz.

Cechą charakterystyczną dla samolotów ultralekkich Pipistrel jest ich dopuszczenie przez Urząd Lotnictwa Cywilnego do wykonywania lotów nocnych VFR (VFR noc) - dotyczy to również Sinus'a!

Pipistrel Sinus - Opcja FLEX

Jeśli nie możesz się zdecydować, czy wybrać  Sinus'a czy Virus'a 912 ze względu na różnice w charakterystykach tych samolotów to istnieje rozwiązanie tego problemu! Oferowana opcja FLEX wymiennych końcówek skrzydeł pozwoli Ci mieć te dwa samoloty w jednym. Przy założonych krótkich końcówkach będziesz mógł korzystać w pełni z parametrów Virus'a 912, a przy długich z charakterystyki Sinus'a. Wymiana końcówek nie zajmie dłużej niż 10minut!

UWAGA: Opcja FLEX dostępna tylko dla samolotów Sinus i Virus 912. Jest niedostępna dla samolotu Virus SW

Pipistrel Sinus  - 3 samoloty w 1

Kupując Sinusa, możesz mieć tak naprawdę 3 samoloty w jednym! Dostajesz szybowiec ze śmigłem ustawianym w chorągiewkę, bardzo ekonomiczny samolot o charakterze motoszybowcowym, a z opcją FLEX i krótkimi końcówkami skrzydeł Virus'a 912 świetnie nadaja się do lotów na długich trasach z większymi prędkościami.

Pipistrel Sinus może startować i lądować na bardzo krótkich lądowiskach dzięki posiadanym hamulcom aerodynamicznym. Do oderwania się od ziemi Sinus potrzebuje niecałe 90m! Przy tej okazji warto wspomnieć, że w Polsce istnieje ponad 500 miejsc, gdzie można operować samolotami ultralekkimi - lotniska.dlapilota.pl. Jeśli posiadasz przydomową, równą działkę o długości ok. 300m, to również z niej, legalnie możesz użytkować samolot ultralekki! Sinus bez problemu wyląduje na każdym z takich miejs.

Ultralekki samolot Sinus ma możliwość wykorzystania komercyjnego np. w lotach patrolowych i obserwacyjnych oraz fotografii lotniczej. Bezzastrzałowa konstrukcja oraz drzwi, które zdejmuje się w zaledwie 3 min zapewnią świetną widoczność na zewnątrz. Szkolenie do uzyskania uprawnień Świadectwa Kwalifikacji UACP to kolejna możliwość komerycyjnego użytkowania Sinus'a.

samolot ultralekki Pipistrel Sinus

Komfort kabiny i możliwość personalizacji samolotu

Przestrzenna, bardzo dobrze wentylowana kabina pozytywnie wpływa na komfort lotu przy długich przelotach. Przesuwane pedały steru kierunku pozwalają na idealne dopasowanie pozycji za sterami zarówno niskich, jak i wysokich pilotów. Sinus jest idealnym samolotem do lotów rekreacyjnych i szybowcowcych, ale nadaje się również do podróży na długich dystansach (krajowych i zagranicznych). Pojemny luk bagażowy za siedzeniami bez problemu pomieści np. namiot, śpiwory, dmuchany materac, torbę podróżną, składany rowerek oraz inne rzeczy niezbędne podczas weekendowego wypoczynku lub podróży służbowej.

Pipistrel Sinus jest samolotem posiadającym możliwość pełnej personalizacji wyposażenia uwzględniając preferencje i potrzeby przyszłego właściciela.

Sinus jest dostępny w dwóch wersjach płatowca: z kółkiem przednim lub kółkiem ogonowym.

Sinus może zostać wyposażony w liczne opcje dodatkowe takie jak TCAS, Autopilot, GPS, ELT i inne w zależności od potrzeb przyszłego użytkownika. Układ tablicy przyrządów oraz kolor tapicerki w kabinie są ustalane z klientem na postawie jego indywidualnych preferencji.

Siedzenia Komfort - Pipistrel

Technologia wykonania i bezpieczeństwo konstrukcji

Sinus w całości zbudowany jest z nowoczesnych materiałów kompozytowych posiadających w swoich strukturach włókna węglowe, szklane i Kevlar. Kabina samolotu posiada właściwości absorbcji energii uderzenia, a zbudowana jest m.in. z włókien Kevlaru, który zapewnia jej integralność nawet w przypadku mocnego uderzenia. Wysoka doskonałość Sinus'a (1:28) pozwala na przelot odległości 28km przy utracie wysokości 1km. Dzięki takiej charakterystyce, np. w przypadku awarii silnika, pilot może szybować dużo dłużej i na większe odległości niż innymi samolotami mając szansę znalezienia miejsca do bezpiecznego lądowania awaryjnego. Ponadto nad bezpieczeństwem załogi czuwa spadochron ratunkowy Galaxy GRS, którego uruchomienie w sytuacji zagrożenia  bezpiecznie sprowadzi na ziemię cały samolot wraz z załogą. System spadochronowy zadziała również przy maksymalnej prędkości samolotu i już od wysokości 60m AGL. Ponadto samolot ultralekki Sinus na swoim pokładzie może posiadać elektroniczne urządzenia antykolizyjne typu TCAS, informujące pilota o innym ruchu lotniczym.

Firma Pipistrel posiada bardzo duże doświadczenie w budowie samolotów ultralekkich - ponad 800 egzemplarzy latających na świecie, potwierdza to, że samolot reprezentuje bardzo wysoka jakość wykonania i bezpieczeństwo konstrukcji.

 

Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń 691 953 566 lub napisz na biuro@skydream.pl, a postaramy się udzielić dodatkowych informacji.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"