+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Dane Techniczne

model

 

SILNIK

ROTAX 912 UL (80KM)

ŚMIGŁO

Pipistrel VARIO

WYMIARY

Rozpiętość skrzydeł

14,97 m

Długość

6,6 m

Wysokość

1,70 m

Powierzchnia skrzydeł

12,26 m2

Ustawienia klap

-5deg, +9 deg, +19 deg

Środek ciężkości

20% - 39%

MASY

 

Masa pusta

280 kg

Maksymalna masa startowa (MTOW)

450 kg / 472.5 kg / 544kg

Pojemność zbiorników

2 x 30 l / 2 x 50 l

OSIĄGI

Dla MTOW 472,5 kg

Przeciągnięcie przy klapach

63 km/h

Przeciągnięcie bez klap

66 km/h

Prędkość przelotowa (przy 75% mocy)

200 km/h

Prędkość maksymalna w locie poziomym

220 km/h

VNE

225 km/h

Maksymalne opadanie z hamulcem aerodynamicznym

160 km/h

Prędkość maksymalna z klapami wychylonymi VFE

130 km/h

Prędkość manewrowa

141 km/h

Prędkość najlepszego wznoszenia

115 km/h

Maksymalne tempo wznoszenia (przy 450kg)

6,5 m/sec

Prędkość minimalnego opadania

90km/h

Minimalne opadanie (prop. 90 deg)

1,03 m/sec

Maksymalne opadanie z hamulcem aerodynamicznym

5,5 m/sec

Prędkość dla max. doskonałości

95 km/h

Doskonałość (śmigło ustawione w chorągiewkę)

1:28

Doskonałość przy 150 km/h

1:18

Rozbieg

88m

Długość startu nad przeszkodę 15m

148m

Pułap praktyczny

8800 m

Czas przechylenia 45° - 45°

4,2 sec

Zużycie paliwa przy prędkości przelotowej

9,2 l/h

Czas lotu

5,8 h / 9,8 h

Zasięg

1200km / 2000km

Warunki użytkowania

VFR dzień, VFR noc

Maksymalne dopuszczalne przeciążenia ( x 1,8)

+4 g - 2 g

Pipistrel rezerwuje prawo do zmian powyższych danych z powodu rozwoju produktu, regulacji rządowych lub z innego powodu.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"