Samolot o napędzie elektrycznym Alpha Electro

Alpha Electro

Pipistrel Alpha Electro jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samolotem ultralekkim o napędzie elektrycznym.

Przeznaczony jest głównie do lotów treningowych po kręgu i w stefie.

Alpha Electro

 

Prędkość przelotowa: 160 km/h
Zasięg: 140km
Silnik: elektryczny o mocy 60kW (50kW mocy ciągłej)
Pojemność baterii: 21kWh
Czas lotu: 1h + 30min rezerwy
Doskonałość: 1:15

  • Idealny do lotów szkolnych po kręgu i w strefie
  • Spadochronowy system ratunkowy GRS w standardzie

 

Czym wyróżnia się Alpha Electro?

MOC ENERGII ELEKTRYCZNEJ

 

Pipistrel Alpha Electro jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samolotem ultralekkim o napędzie elektrycznym. W całości wykonany jest w technologii kompozytowej i zaprojektowany tak, by sprostać potrzebom ośrodków szkolenia lotniczego.

Samolot z powodzeniem może być wykorzystywany w nauce podstawowych elementów pilotażu tj. startach, lądowaniach, lotach po kręgu, czy w strefie. Charakteryzuje się krótkim startem, wznoszeniem ponad 1000 fpm (5 m/s) oraz prędkością przelotową 160km/h.

Alpha Electro nie różni się pilotażowo od samolotu spalinowego, charakteryzuje się jednak niższymi kosztami eksploatacyjnymi, pozwalając na obniżenie kosztów pierwszej fazy szkolenia lotniczego aż o 70 proc.. Dzięki temu latanie stanie się jeszcze bardziej dostępne niż dotychczas.

Dodatkowo dzięki zerowej emisji CO2 i niskiemu poziomowi hałasu szkolenia będą mogły być prowadzone w okolicach dużych aglomeracji miejskich bez problemów spełniając normy emisji spalin i hałasu.

 

Dlaczego Alpha Electro jest wyjątkowa?

NOWY WYMIAR TECHNIKI

 

Napęd elektryczny wprowadza nas w zupełnie nowy świat w dziedzinie lotnictwa.

Alpha Electro posiada 6 akumulatorów (Li-Po) o łącznej pojemności 21kWh pozwalających na 1h lotu (+30 minutowa rezerwa). W tym czasie samolot może pokonać dystans ok. 150km.

Standardowy czas ładowania akumulatorów ładowarką o mocy 3kW zajmuje ok. 6h, ale może on zostać skrócony nawet do 1h korzystając z ładowarki o mocy 20kW.

Nad poprawnym zarządzaniem energią w samolocie czuwa specjalny układ Battery Management System. Dodatkowo samolot posiada zaawansowany system odzyskiwania energii, który podczas zniżania i wiatrakowania śmigła pozwala na odzyskanie nawet do 13% energii.

Akumulatory zabudowane w Alph’ie Electro posiadają budowę modułową, dzięki której ich wymiana nie zajmuje więcej niż 5min.

Dlaczego Alpha Electro?

GOTOWY DO LOTU

 

Samolot Pipistrel Alpha Electro w standardzie wyposażony jest we wszystkie instrumenty niezbędne w locie (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr) oraz przyrządy pracy silnika, radio, transponder i GPS.
Przyrządy pilotażowe firmy Kanardia są bardzo czytelne i przejrzyste dzięki kolorowemu oznakowaniu zakresów prędkości i temperatur.

Na pokładzie samolotu znajduje się również spadochronowy system ratunkowy.

W ramach ceny samolotu otrzymujesz jeden komplet akumulatorów oraz ładowarkę 3kW.

Jak ładować Alpha Electro?

STACJE ŁADOWANIA

 

Firma Pipistrel, we współpracy ze środowiskiem akademickim, opracowała i uruchomiła już pierwszą publiczną stację ładowania samolotów z napędem elektrycznym.

Uruchomiona stacja ładująca dzięki dwóm stanowiskom o mocy 20 kW, pozwala na pełne naładowanie dwóch samolotów Alpha Electro w ciągu godziny.

Producent na podstawie przeprowadzonych badań ocenia, że zapotrzebowanie na stacjonarne ładowarki tego typu będzie rosnąć w najbliższych latach i będą one dostępne na większości lotnisk General Aviation.