+48 691 953 566
Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500kmVirus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotuVL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600kmAlpha Trainer – ultralekki samolot do lotów szkoleniowych i rekreacyjnych w przystępnej cenieAlpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznymSinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednymTaurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NMSURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Virus SW – najszybszy górnopłatowy samolot ultralekki o zasięgu 1500km

Virus 912 – samolot ultralekki o zasięgu ponad 2000km, łączący cechy motoszybowca i samolotu

VL-3 – szybki ultralekki dolnopłat z chowanym podwoziem z zasięgiem ponad 1600km

Alpha Trainer – ultralekki samolot rekreacyjno-szkoleniowy w przystępnej cenie

Alpha Electro – samolot ultralekki o napędzie elektrycznym

Sinus – 2 osobowy samolot ultralekki z doskonałością 1:28, szybowiec i samolot w jednym

Taurus – 2 osobowy szybowiec ultralekki z możliwością samostartu i o doskonałość 1:41

Panthera – rewolucja w segmencie GA - 4 miejsca, prędkość przelotowa 200kts i zasięg 1000 NM

SURVEYOR - platforma lotnicza do zadań specjalnych

Informacje

Skrót informacji technicznych:

Pierwszy seryjnie produkowany samolot ultralekki o napędzie elektrycznym
Prędkość przelotowa: 200 km/h (108kts)
Silnik: elektryczny o mocy 50kW
Doskonałość: 1:15
Zasięg na bateriach: 200 km
Pojemność baterii: 18kWh
Czas lotu: 1h + 30min rezerwy
MTOW = 472,5kg / 550 kg
Spadochronowy system ratunkowy GRS w standardzie!
GPS, EMS, radio i transponder w standardzie
Idealny do lotów szkolnych po kręgu i w strefie

Informacje ogólne

Pipistrel Alpha Electro jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samolotem ultralekkim o napędzie elektrycznym. W całości wykonany jest w technologii kompozytowej i zaprojektowany tak, by sprostać potrzebom ośrodków szkolenia lotniczego. Został stworzony na bazie zebranych doświadczeń na samolocie Pipistrel Alpha Trainer, z powodzeniem wykorzystywanego w szkoleniu pilotów na całym świecie.

Właściciel firmy Pipistrel, Ivo Boscarol powiedział: „W obliczu ciągle rosnących kosztów paliwa, nadszedł czas na ponowne przemyślenie idei funkcjonowania szkolenia pilotów. Naszym rozwiązaniem jest pierwszy, w pełni użytkowy, elektryczny samolot szkoleniowy. Technologia, która została stworzona specjalnie dla samolotu Alpha Electro pozwala na obniżenie kosztów pierwszej fazy szkolenia lotniczego aż o 70 proc., sprawiając, że latanie stanie się jeszcze bardziej dostępne niż dotychczas. Dodatkowo dzięki zerowej emisji CO2 i niskiemu poziomowi hałasu szkolenia będą mogły być prowadzone w okolicach dużych aglomeracji miejskich bez problemów spełniając normy emisji spalin i hałasu”.

Samolot Pipistrel Alpha Electro

Alpha Electro posiada 6 akumulatorów (Li-Po) o łącznej pojemności 18kWh pozwalających na 1h lotu (+30 minutowa rezerwa). W tym czasie samolot może pokonać dystans nawet 200km. Standardowy czas ładowania akumulatorów ładowarką o mocy 3kW zajmuje ok. 6h, ale może on zostać skrócony nawet do 1h korzystając z ładowarki o mocy 20kW. Nad poprawnym zarządzaniem energią w samolocie czuwa specjalny układ Battery Management System. Dodatkowo samolot posiada zaawansowany system odzyskiwania energii, który podczas zniżania i wiatrakowania śmigła pozwala na odzyskanie nawet do 13% energii. Akumulatory zabudowane w Alph’ie Electro posiadają budowę modułową, dzięki której ich wymiana nie zajmuje więcej niż 5min.

Ze szkoleniowego punktu widzenia Alpha Electro nie różni się pilotażowo od samolotu spalinowego, charakteryzuje się jednak niższymi kosztami eksploatacyjnymi, brakiem emisji spalin oraz niższym poziomem hałasu. Alpha Electro z powodzeniem może być wykorzystywana w nauce podstawowych elementów pilotażu tj. startach, lądowaniach, lotach po kręgu, czy w strefie. Samolot charakteryzuje się krótkim startem, wznoszeniem ponad 1000 fpm (5 m/s) oraz prędkością przelotową 200km/h.

Trwały i bezpieczny

Wysokie bezpieczeństwo konstrukcji Alphy Electro potwierdza wysoka doskonałość wynosząca 1:15 pozwalająca, w przypadku awarii silnika, szybować dużo dalej niż innymi samolotami dając możliwość znalezienia miejsca do bezpiecznego lądowania awaryjnego. Ponadto nad bezpieczeństwem lotu czuwa spadochron ratunkowy Galaxy GRS, który może zostać otwarty nawet przy maksymalnej prędkości i niewielkiej wysokości (60m AGL), sprowadzając na ziemię cały samolot wraz z załogą. Firma Pipistrel posiada bardzo duże doświadczenie w budowie samolotów ultralekkich - ponad 800 egzemplarzy latających na świecie, potwierdza to, że samolot reprezentuje bardzo wysoka jakość wykonania i bezpieczeństwo konstrukcji. Samolot jest bardzo stabilny w locie, nawet w warunkach turbulencji.Kokpit - Alpha Electro

Wyposażenie podstawowe

Samolot Pipistrel Alpha Electro w standardzie wyposażony jest we wszystkie instrumenty niezbędne w locie (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr) oraz przyrządy pracy silnika, radio, transponder i GPS firmy Garmin (AERA 500). Przyrządy  firmy Kanardia są bardzo czytelne i przejrzyste dzięki kolorowemu oznakowaniu zakresów prędkości i temperatur.

Alpha Electro jest samolotem w pełni wyposażonym w standardzie i gotowy do lotu!

Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń 691 953 566 lub napisz na biuro@skydream.pl, a postaramy się udzielić dodatkowych informacji.

Copyright by Skydream sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strony Internetowe CMS

Spółka zarejestrowana pod numerem KRS 0000413056, Sąd Rejonowy Katowice Wydział VIII Gospodarczy KRS NIP 652-172-24-43 REGON 242876957 Wysokość kapitału zakładowego 50 000 PLN
"Niniejsza strona www ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w myśl prawa handlowego"